اخبار : تمدید اعتبار سیستمی برخی از کدهای IRC با تاریخ 96/10/01 تا تاریخ 97/10/01 با شرایط خاص ثبت

تمدید اعتبار سیستمی برخی از کدهای IRC با تاریخ 96/10/01 تا تاریخ 97/10/01 با شرایط خاص ثبت

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی خبر داد: تمدید اعتبار سیستمی برخی از کدهای IRC با تاریخ 96/10/01 تا تاریخ 97/10/01 با شرایط خاص ثبت

مهندس سلیمانی معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی گفت: پیرو مصوبات اعلام شده توسط مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی در همایش شرکتهای تامین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی مورخ 14 آذر 1396، به اطلاع کلیه شرکتهای واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی می رساند، برخی از کدهای IRC ثبت وسیله پزشکی که دارای سابقه ورود و تاییدیه های معتبر در این اداره با تاریخ اعتبار IRC 96/10/01 بودند، بصورت الکترونیکی و سیستمی در سامانه ثبت وسیله پزشکی به مدت یکسال تا تاریخ 97/10/01  تمدید شد.

یادآور می شود تاریخ اعتبار پروانه ثبت (کدIRC) بصورت پیش فرض سه سال می باشد مگر به دلیل نقص یا عدم تکمیل مدارک با وجود سابقه واردات که در این حالت  تاریخ اعتبار پرونده کمتر می باشد(همانند96/10/01)، یا اینکه تاریخ اعتبار نمایندگی زودتر از تاریخ اعتبار IRC به اتمام رسیده باشد.

در صورتیکه هریک از تاریخ های ذکر شده  در زمان محاسبه کمتر باشد، کوچکترین تاریخ، بصورت سیستمی به عنوان اعتبار پروانه ثبت (کدIRC) لحاظ خواهد شد.

همچنین شرکتهایی که تاریخ اعتبار کدهای IRC آنها غیر از تاریخ مذکور می باشد طبق روال گذشته (تکمیل فرم تمدید موجود بر روی سایت و ارسال برای اداره کارشناسی مربوطه از طریق درج تیکت) می توانند نسبت به تمدید کدهای IRC اقدام نمایند.

لازم به ذکر است روال اصلاحیه و تمدید ثبت وسیله پزشکی بصورت الکترونیکی بزودی در کارتابل شرکتها قرار خواهد گرفت. شرکتها می توانند پس از مشاهده کارتابل اصلاحیه نسبت به تکمیل مستندات تخصصی خود در اسرع وقت اقدام نمایند. شایان ذکر است تاریخ اعتبار تاییدیه های کیفی در تعیین اعتبار IRC موثر خواهد بود.