اخبار : چرا از داروهای قاچاق نباید استفاده کرد؟

چرا از داروهای قاچاق نباید استفاده کرد؟

مدیر نظارت بر دارو و فراورده های بیولوژِیک معاونت غذا و داروی اهواز پاسخ می دهد: چرا از داروهای قاچاق نباید استفاده کرد؟

ه گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، مدیرنظارت بر دارو و فراورده های بیولوژِیک معاونت غذا و داروی اهوازدر پاسخ به این سوال که چرا از داروهای قاچاق نباید استفاده کرد؟ اظهار کرد: احتمال بروز عوارض جانبی خطرناک و حتی مرگ به دلیل نامشخص بودن هویت، کیفیت و کمیت مواد موثره داروهای قاچاق و تقلبی وجود دارد.

دکتر حسین هادوی ادامه داد: همچنین احتمال ناکارآمدی، شکست درمان و مقاومت دارویی با مصرف داروهای قاچاق و تقلبی هم فراهم است.

وی افزود: تاخیر یا مداخله در روند درمان استاندارد بیماران و بی اعتمادی بیمار نسبت به تیم درمان با مصرف داروهای قاچاق و تقلبی امکان پذیر است.

مدیرنظارت بر دارو و فراورده های بیولوژِیک معاونت غذا و داروی اهواز همچنین بیان کرد: عدم توانایی ریکال دارو در صورت بروز هر گونه اشکال و عوارض ناخواسته دارو،  گسترش و دامن زدن به پدیده قاچاق دارو و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن و  اتلاف وقت و هزینه بیمار جهت یافتن دارو مورد نظر و در نهایت خرید آن از منابع نامعتبر از دیگر دلایلی است که نباید از داروهای قاچاق نباید استفاده کرد.

وی به روش های استعلام اصالت کالا اشاره کرد و گفت: استعلام اصالت کالا به روش زیر صورت می گیرد.

روش های استعلام اصالت کالا 

1-3 چرا از داروهای قاچاق نباید استفاده کرد؟

 پیگیری شناسه اصالت ۱۶ رقمی با خراشیدن لایه پوشاننده از طریق یکی از راه های زیر:

–ارسال شناسه ۱۶ رقمی به شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲

–تماس با شماره تلفن گویا ۶۱۸۵-۰۲۱

– شناسه اصالت از طریق سایت www.ttac.ir و کلیک روی استعلام کد رهگیری

1-3 چرا از داروهای قاچاق نباید استفاده کرد؟

 

شناسه رهگیری ۲۰ رقمی (UID) با مراجعه به سایت www.ttac.ir و کلیک روی استعلام کد رهگیری یا از طریق نرم افزار تلفن همراه .

–اسکن بارکد از طریق نرم افزار تلفن همراه که بارکد دو بعدی را به کد ۱۶ رقمی تبدیل می کند.این نرم افزار در سایتwww.ttac.ir موجود میباشد.

پیگیری شناسه اصالت از طریق نرم افزار مخصوص تلفن همراه که در سایتwww.ttac.ir  موجود است .

1-3 چرا از داروهای قاچاق نباید استفاده کرد؟