اخبار : اذعان نماینده سازمان جهانی بهداشت به موفقیت ایران به عنوان تنها و نخستین کشور در اجرای نشانگر های رنگی تغذیه ای

اذعان نماینده سازمان جهانی بهداشت به موفقیت ایران به عنوان تنها و نخستین کشور در اجرای نشانگر های رنگی تغذیه ای

سرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد که ایران تنها کشوری است که برچسب گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه ای را اجرا کرده و شاید در کشور های دیگر نتوان این برنامه را به راحتی اجرا کرد.

دکتر مجید داوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا " گفت: روز چهارشنبه جلسه ای را با نماینده سازمان جهانی بهداشت(who)  داشتیم که هدف هدف از این جلسه این بود که با فعالیت های سازمان غذا و دارو در حوزه بیماری های غیرواگیر(NCD) آشنا شود.

وی افزود: این برنامه با زحمات خانم دکتر مهرناز خیراندیش، مدیر کل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو برگزار شد که در این جلسه دو موضوع در حضور نماینده سازمان جهانی بهداشت ارائه شد؛ " مراقبت در مصرف فرآورده های غذایی در جهت کاهش بیماری های غیرواگیر" یکی از این موضوعات بود که برنامه های بسیار موثری درسازمان غذا و دارو انجام شده که این موضوع توسط کارشناسان اداره غذا توسط خانم دکتر مسلمی و مهندس کریمیان ارائه شد که نماینده سازمان جهانی بهداشت به خصوص در زمینه نشانگر های رنگی تغذیه ای تحت تاثیر قرار گرفت.

دکتر داوری گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد که ایران تنها کشوری است که برچسب گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه ای را اجرا کرده و شاید در کشور های دیگر نتوان این برنامه را به راحتی اجرا کرد.

وی اظهار داشت: معرفی داروها برای بیماران غیرواگیر(NCD) موضوع دیگر مورد بحث در این جلسه بود که " برنامه های خود را در این حوزه تشریح کردیم؛ پوشش بیمه ای این داروها، افزایش پوشش بیمه ای داروهای سرطانی، پایین بودن قیمت داروهای دیابت و قلبی و عروقی در مقایسه با قیمت های جهانی از برنامه هایی بوده که ما در سازمان غذا و دارو انجام داده ایم.

سرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و هم در مدیریت این بیماری ها برنامه های فعالی داشته است که به صورت مشروح به نماینده سازمان جهانی بهداشت ارائه دادیم.

دکتر داوری در پایان گفت: برنامه های اجرا شده در حوزه نشانگر های رنگی تغذیه ای توسط دکتر بهروز جنت، مدیر کل سابق فراورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از چند سال پیش شروع شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد.

**همچنین در پایان این جلسه نماینده سازمان جهانی بهداشت ( آقای پائول گاروود ) از یک شرکت غذایی که به صورت موفقیت آمیز نشانگر های رنگی تغذیه ای را در راستای سیاست های سازمان غذا و دارو در جهت آگاهی بخشی به مصرف کننده اجرا کرده بازدید و با مدیران این شرکت گفتگو کرد.

**همچنین از یکی از فروشگاه های تهران نیز بازدید و با مردم که در حال خرید بودند گفتگو و  تاثیر نشانگر های رنگی تغذیه ای را از زبان مردم شنید.