اخبار : دومین کمیته سیاست گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی

دومین کمیته سیاست گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشان از برگزاری دومین کمیته سیاست گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه در دفتر رییس دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایفدانا، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکتر تورج شیرزادیان در این جلسه که در روز شنبه بیست و سوم دی ماه در دفتر رییس دانشگاه برگزار شد از ساماندهی خرید  کلیه تجهیزات پزشکی سرمایه ایی در قالب کمیته های علمی متمرکز خرید خبر داد و افزود: در این راستا 60 کمیته خرید تجهیزات پزشکی سرمایه ایی با حضور تمامی صاحبان فرآیند برگزار شده است.

وی همچنین در خصوص طرح خرید نیمه متمرکز گفت: اجرای این طرح باعث کاهش بسیار چشمگیر هزینه ها از یک سو و ارتقاء سطح کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی شده است. همچنین در خصوص پرداخت مطالبات شرکت های طرف قرارداد علیرغم مشکلات و انسدادهای مالی در شرایط خوبی هستیم.

 دکتر شیرزادیان عنوان کرد: در حوزه نگهداشت نیز به صورت بی سابقه ایی کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی تجهیزات مورد نظر وزارت متبوع در سال گذشته به صورت متمرکز برگزار شده که دستاوردهای کم نظیری را بهمراه داشته است. مجموع این فعالیتها باعث ارتقاء رتبه عملکرد دانشگاه از قعر جدول به سوم کشوری شده است.

مدیر بازرسی دانشگاه نیز از کاهش چشمگیر فساد در حوزه خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی پس از اجرای طرح خرید نیمه متمرکز خبر داد و افزود: این طرح در ابتدای راه است و لازم است از آن حمایت و اشکالات آنرا برطرف نمود.

در ادامه مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه  نسبت به طرح سه موضوع از دستور کار جلسه سیاست گذاری و کسب نظر از صاحبان فرآیند پرداخت و تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید.

موضوع خرید نیمه متمرکز تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه با حصول شرایطی به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

موضوع خریداری تجهیزات مورد نیاز بخش رادیوتراپی از جمله لیزر جهت تبدیل دستگاه سی تی اسکن موجود به سی تی سیمولاتور، خریداری فیکساتورهای مورد نیاز بخش جهت جایگزینی فیکساتورهای فرسوده قبلی، و همچنین انجام مقدمات خریداری دستگاه شتابدهنده خرید جدید و پیگیری up grade دستگاه قدیمی مورد تصویب قرار گرفت.

در خصوص خریداری آرتروسکوپ جهت مراکز آموزشی درمانی طالقانی و امام رضا(ع)، مقرر گردید یک سیستم کامل آرتروسکوپ جهت مرکز آموزشی درمانی طالقانی و یک دستگاه شیور آرتروسکوپ جهت مرکز آموزشی درمانی امام رضا(عکرمانشاه خریداری شود.