اخبار : نخستین جلسه هم انديشی كميته های تخصصی برنامه جامع سلامت غذا برگزار شد/بررسی تست های سریع در سطح عرضه

نخستین جلسه هم انديشی كميته های تخصصی برنامه جامع سلامت غذا برگزار شد/بررسی تست های سریع در سطح عرضه

اولین نشت هم اندیشی کمیته­ های تخصصی برنامه جامع سلامت غذا در مرکز آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو با حضور مدیرکل آزمایشگاههاي مرجع كنترل غذا و دارو و تجهيزات پزشكي و مدیر کل امور فرآورده­های غذايي و آشامیدنی و اعضای کمیته های تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، اولین نشت هم اندیشی کمیته­ های تخصصی برنامه جامع سلامت غذا در مرکز آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو  با حضور  دکتر بهرام دارایی، مدیرکل آزمایشگاههاي مرجع كنترل غذا و دارو و تجهيزات پزشكي و  دکتر وحید مفید، مدیر کل امور فرآورده­های غذايي و آشامیدنی و اعضای کمیته های تخصصی برگزار شد.

در این نشست توضیحاتی در ارتباط با برنامه­ جامع سلامت غذا، گزارش فعالیت های زیرساختی و گزارشی از عملکرد کمیته­ های 10 گانه تخصصی  ارائه شد  و ضرورت تعامل با آزمایشگاههای کنترل استانی و همکار، صنایع، پتانسیل دانشگاهی و اداره نظارت بر مواد غذایی مورد تاکید قرارگرفت.

در ادامه اهمیت استفاده از انواع تست های سریع در سطح آزمایشگاهی، آزمایشگاههای سیار و در سطح عرضه بررسی شده و همچنین مجموعه ای از مطالعات و اطلاعات موجود در دنیا در خصوص آلاینده ها و تقلبات، ماتریکس های  پرخطر و وب سایتهای تخصصی غذا جهت تعیین الویت ها معرفی شدند.