اخبار : افتتاح سايت توليد فرآورده هاي دارويي شركت زيست دارو دانش/خط تولید دو داروی ام.اس افتتاح شد

افتتاح سايت توليد فرآورده هاي دارويي شركت زيست دارو دانش/خط تولید دو داروی ام.اس افتتاح شد

سايت توليد فرآورده هاي دارويي شركت زيست دارو دانش با حضور معاون اول رييس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دكتر اسحاق جهانگيري معاون اول رییس جمهور، ظهر امروز (شنبه) با حضور در شهرك صنعتي بهارستان استان البرز ضمن افتتاح اين سايت، به همراه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزير صنعت، معدن و تجارت, معاون علمي و فناوري رييس جمهور و رییس سازمان غذا و دارو بخش هاي مختلف خط توليد دارو در اين شركت بازديد كرد و در جريان ظرفيت وفرایند توليد آن قرار گرفت.

شركت زيست دارو دانش در حال حاضر يكي از شركت هاي پيش رو د ارويي كشور است و در زمينه توليد ا داروهای زيست فناوري و داروهاي شيميايي فعاليت مي كند.

 با حضور معاون اول رییس جمهور، خط تولید دو داروی ام.اس افتتاح شد

 

شرکت دانش بنیان زیست دارو دانش و خط تولید دو داروی بیماران ام اس با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیرربهداشت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان غذا و دارو در کرج افتتاح شد.

شرکت زیست دارو دانش فعالیت خود را در سال 84 با هدف تحقیق، توسعه و تولید فرآورده های دارویی نوترکیب در مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کرد است.

این شرکت در زمینی به مساحت 4200 متر مربع ساخته شده و دارای 130 پرسنل در بخش تولید، دفتر مرکزی و تحقیق و توسعه است.

یکی از مهمترین ویژگی این شرکت دانش بنیان، بهره گیری از نیروهای جوان بوده و میانگین سنی پرسنل آن، 27 سال است.

افتتاح خط تولید دو داروی "ام اس" خط تولید دو داروی زیفرون و تبازیو برای بیماران "ام اس" نیز امروز افتتاح شد.

تبازیو(تری فلونوماید)قرص خوراکی است که به منظور درمان فرم های عودکننده "ام اس" به کار برده می شود. تری فلونوماید دومین داروی خوراکی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان "ام اس" است.

در مطالعات بالینی انجام شده مشخص شد که تری فلونوماید می تواند موجب کاهش میزان ناتوانی بیمار، کاهش تعداد دفعات عود بیماری ام اس و بهبود داده های ام آر آی در طی درمان بیماری ام اس در افراد مصرف کننده آن شود.

تبازیو با جلوگیری از تولید سلول های سیستم ایمنی(لنفوسیتB و لنفوسیتT) از حمله آنها به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع جلوگیری می کند.