اخبار : محصولات پروبیوتیک تسهیل کننده درمان اضطراب و افسردگی است

محصولات پروبیوتیک تسهیل کننده درمان اضطراب و افسردگی است

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه همدان، محصولات پروبیوتیک را تسهیل کننده درمان اضطراب و افسردگی بیان کرد.

به گزارش ایفدانا -  به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر نگار مهری با اشاره به توجه ویژه به باکتری های مفید موجود در بدن به خصوص در دستگاه گوارش انسان ها در عصر حاضرگفت:  فلور نرمال یا همان باکتری های مفید دستگاه گوارش موجب هضم بهتر مواد غذایی و همچنین ساخت ویتامین های حیاتی (ویتامین ) می شود.

وی افزود: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد که تحت عنوان بررسی محور گوارشی-مغزی انجام شده  است، بیان می شود که فلور نرمال موجود در دستگاه گوارش بر عملکرد مغز در بیماری هایی همچون اضطراب و افسردگی تاثیرگذار است.

مهری اظهار کرد: در واقع در بحث محور گوارشی_مغزی گفته می شود که بیماری های گوارشی همچون یبوست، اسهال و درد شکمی که در اثر عدم تعادل فلور نرمال دستگاه گوارشی انسان بروز می کند، توسط میانجی های عصبی تولید شده در دستگاه گوارش، به تنهایی می تواند آغازگر بیماری های سیستم عصبی شود.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه تاکید کرد: مصرف محصولات پروبیوتیک با متعادل سازی فلور نرمال دستگاه گوارش، می تواند روند درمان افسردگی و اضطراب را تسهیل کند.