اخبار : دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در جلسه با حضور جمعی از شرکت ها و نمایندگان تشکل ها و انجمن های تجهیزات پزشکی جلسه بابت قیمت و مطالبات

دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در جلسه با حضور جمعی از شرکت ها و نمایندگان تشکل ها و انجمن های تجهیزات پزشکی جلسه بابت قیمت و مطالبات

دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در جلسه با حضور جمعی از شرکت ها و نمایندگان تشکل ها و انجمن های تجهیزات پزشکی بیان کرد:

دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در جلسه با حضور جمعی از شرکت ها و نمایندگان تشکل ها و انجمن های تجهیزات پزشکی بیان کرد:

✅ قیمت گذاری و پرداخت مطالبات شرکتها از کارهایی است که در برنامه گذاشته ایم که سریع انجام شود.

✅ تاکنون ۲۲ هزار ردیف قلم کالا در راستای طرح تحول سلامت، قیمتگذاری شده است.

✅ در جلسه روز شنبه مورخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۶، کمیسیون قیمتگذاری با وزیر بهداشت و با حضور اعضای کمیسیون، با دستور وزیر بهداشت مقرر شد در اسرع وقت، دستورالعمل قیمتگذاری با لحاظ پارامترهای اثرگذر همانند نوسانات نرخ ارز و تاخیر پرداخت به فروشندگان و همسو با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سایر نهادهابی ذیربط، تدوین و ابلاغ شود.

✅ اداره کل تجهیزات پزشکی، بروزرسانی قیمت ها را در دستور کار دارد. همچنین بحث ارائه فرمولی را داریم که افزایش نرخ ارز بیش از ده درصد را خودکار در قیمت گذاری محاسبه کند.

✅ در بحث مطالبات، دو هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده و اختصاص آن از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است که سازمان غذا ودارو آن را دریافت می کند تا بخشی از بدهی شرکت ها را پرداخت کند.

✅ مطلب مهم این است که جمع دقیق مطالبات شرکتها از مراکز درمانی مشخص نیست و هر انجمن آمار جداگانه ای را ارائه می دهد و لازم است این جمع مطالبات شرکتها بصورت دقیق و مستند و با همکاری شرکتها و انجمن ها مشخص شود