اخبار : مرگ زودهنگام پیامد استفاده نادرست از داروهای نیروزا

مرگ زودهنگام پیامد استفاده نادرست از داروهای نیروزا

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: استفاده نادرست از داروهای نیروزا مخصوصا داروهای قاچاق که توسط افراد غیر متخصص تجویز می شود موجب وارد آمدن آسیب های جدی و حتی مرگ و میر زودهنگام در جوانان شده است.

به گزارش ایفدانا ، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکتر قباد محمدی در جلسه ساماندهی عرضه مکمل ها و داروهای نیروزا که توسط مدیریت نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل این معاونت  در روز دوشنبه دوم بهمن ماه در دفتر معاونت غذا و دارو و با حضور جمعی از اعضاء انجمن داروسازان استان برگزار شد گفت: متاسفانه عرضه انواع مکمل ها و داروهای نیروزا و هورمونی در باشگاه های بدنسازی که هیچگونه صلاحیتی در تجویز دارو ندارند رونق بسیاری گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما برآن شدیم تا با همکاری بین معاونت غذا و دارو و انجمن داروسازان و صنف محترم داروسازان برای این مشکلات چاره اندیشی کنیم و راهکاری مناسب برای ساماندهی عرضه مکمل های ورزشی در نظر بگیریم.

دکتر محمدی با اشاره به توان انجمن داروسازان در حل بسیاری از مشکلات پیش رو عنوان کرد: تقویت هرچه بیشتر انجمن داروسازان می تواند منجر بهخدمات رسانی بهتر به مردم شود و ما باید از توان بسیار بالا و پتانسیل بالقوه ای که در این انجمن وجود دارد در جهت خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.