اخبار : سامانه کنترل اصالت کالا و دارو(TTAC) از ضروریات مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور

سامانه کنترل اصالت کالا و دارو(TTAC) از ضروریات مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه دومین هم اندیشی جهاد پزشکی در تقریب دل ها اظهار داشت: سامانه کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور یک ضرورت در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت از جمله داروها، مکمل های غذایی، لوازم آرایشی-بهداشتی و تجهیزات پزشکی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو" ایفدانا "، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه دومین هم اندیشی جهاد پزشکی در تقریب دل ها اظهار داشت: سامانه کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور یک ضرورت در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت از جمله داروها، مکمل های غذایی، لوازم آرایشی-بهداشتی و تجهیزات پزشکی به شمار می رود. 

وی افزود:  سامانه کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور یک ضرورت در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت از جمله داروها، مکمل های غذایی، لوازم آرایشی-بهداشتی و تجهیزات پزشکی به شمار می رود که بایستی در آینده نزدیک با جدیت بیشتری پیگیری گردد. 

دکتر حریریچی ادامه داد: اجناس قاچاق و تقلبی در حوزه محصولات سلامت محور علاوه بر اثرات سوء اقتصادی، با جان و سلامت مردم سر و کار دارد و به همین جهت اهمیت اقدامات مبارزه با قاچاق در این عرصه دوچندان می شود. 

او اظهار داشت:  سازمان غذا و دارو، سامانه مرکزی ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت (TTAC) راه اندازی کرده است که به وسیله آن به تمامی فرآورده های سلامت محور نظیر دارو، تجهیزات پزشکی، غذا، لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل های غذایی، شناسه رهگیری و شناسه اصالت تخصیص داده می شود و این اطلاعات بر روی برچسب اصالت که بر روی کالا الصاق می شود، منتشر می گردد. 

قائم مقام وزیر بهداشت عنوان داشت: بر اساس این طرح برای هر بسته کالا، شناسنامه ای الکترونیک تهیه شده است تا در هر زمان و مکانی، به وسیله یکی از روش های اپلیکیشن تلفن همراه، اینترنت، پیامک و تلفن، قابلیت استعلام اصالت آن از سوی مصرف کننده وجود داشته باشد.