اخبار : نشست مشاور وزیر با اتحادیه های اصناف تجهیزات پزشکی کشور

نشست مشاور وزیر با اتحادیه های اصناف تجهیزات پزشکی کشور

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی در نشست با اتحادیه های اصناف تجهیزات پزشکی کشور

بزودی دستورالعمل قیمت گذاری تجهیزات پزشکی در کمیسیون قیمت گذاری طرح و با تایید نهایی وزیر بهداشت ابلاغ خواهد شد.

دکتر مسائلی در نشست مشترک روز شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ با رئوسای اتحادیه های اصناف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در بررسی طرح برچسب اصالت، نظارت بر قیمت و مطالبات اصناف و توزیع کنندگان از مراکز درمانی و امر مبارزه با قاچاق کالا گفت:

اصناف همواره به عنوان شبکه مویرگی توزیع و عرضه تجهیزات پزشکی، به عنوان بازوان اجرائی باسابقه و شناخته شده برای وزارت بهداشت بوده اند.

وی افزود: همکاری اتحادیه های اصناف تجهیزات پزشکی با ادارات تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مشارکت در طرح تحول نظام سلامت و مصداقی از خدمت به مردم است.

دکتر مسائلی گفت: امیدواریم در این دوره جدید مدیریت، شاهد برپایی نشست های مشترک ماهیانه و همچنین تعاملات بیشتر در راه توسعه و بهبود نظام سلامت کشور باشیم.

مدبرکل تجهیزات پزشکی عنوان کرد: در بحث قیمت ها، درخواست ما از اصناف در مشارکت در نظارت بر قیمت هاست که تاکنون هم همکاری های خوبی انجام شده است.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد که دستورالعمل قیمت گذاری با ارشادات وزیر بهداشت در لحاظ نوسانات قیمت ارز، مدت زمان متعارف در پرداخت مطالبات فروشندگان و سایر پارامترهای اثرگذار در قیمت، آماده شده است و پس از طرح در کمیسیون قیمت گذاری با تایید نهایی وزیر بهداشت، بزودی ابلاغ خواهد شد.

در خصوص پرداخت مطالبات اصناف از مراکز درمانی، دکتر مسائلی گفت: راه اعطای اوراق و پرداخت بخشی نیز بصورت نقد از سوی مراکز درمانی در حال اجراست و به وزیر بهداشت پیشنهاد داده ایم تا توسط دانشگاهها وحدت رویه در پرداختها انجام پذیرد. وی افزود همچنین به هیات دولت هم پبشتهاد داده شده تا این اوراق از سوی بانک ها، بیمه ها و سازمان مامور مالیات ها مورد قبول از شرکتها قرار گیرد.

دکتر مسائلی همکاری فعال اصناف را در طرح برچسب اصالت برخی از تجهیزات پزشکی از ابتدای سال ۱۳۹۷ را خواستار شد و افزود: طی جلسات آموزشی مجازی و حضوری طی یک ماه آتی برای ادارات تجهی ات پزشکی دانشگاهها و شرکتها، آماده هر گونه ارائه آموزش برای اجرایی شدن طرح مذکور هستیم که در جهت مبارزه با تقلب و قاچاق و احراز اصالت و کیفیت کالا می باشد.

در این جلسه آقای نوده فراهانی رئیس اتحادیه های اصناف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور ، ضمن بر شمردن سابقه خوب همکاری اصناف با وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت، خواستار لحاظ شدن اصناف در پرداخت مطالبات از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی از بودجه تخصیص یافته شدند و بر ادامه همکاری و تعامل متقا‌بل با وزارت بهداشت در توسعه و بهبود نظام سلامت کشور تاکید کردند.

همچنین رئوسای اتحادیه های اصناف تجهیزات پزشکی از سایر استان های کشور از جمله گیلان، یزد، خراسان و شیراز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و با پیشنهاد دکتر مسائلی مقرر شد جلسات با رئوسای اتحادیه های اصناف تجهیزات پزشکی کشور با فاصله زمانی دو ماه یک بار برگزار گردد.