اخبار : نشست هم اندیشی با شرکت های کنترل کیفی تجهیزات پزشکی

نشست هم اندیشی با شرکت های کنترل کیفی تجهیزات پزشکی

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی روز سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ در نشست هم اندیشی با شرکت های کنترل کیفی تجهیزات پزشکی بیان کرد

 مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی روز سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ در نشست هم اندیشی با شرکت های کنترل کیفی تجهیزات پزشکی بیان کرد:

 با عنایت به نظر وزیر بهداشت در اهمیت نگهداشت به منظور افزایش طول عمر مفید دستگاهها و نظارت بر صحت عملکرد تجهیزات پزشکی، طرح ارتقاء کنترل کیفی تجهیزات پزشکی سراسر کشور می بایست با مشارکت معاونت درمان، مراکز درمانی و اداره کل تجهیزات پزشکی و با همکاری شرکت های کنترل کیفی انجام پذیرد.

 وی افزود: شرکت های کنترل کیفی لازم است تا تجهیزات کالیبراسیون خود را به استاندارد جهانی 17025 ارتقا دهند.

 دکتر مسائلی گفت: روزی هیچ شرکت کنترل کیفی در حوزه تجهیزات نبود و خشنودیم که امروز ۳۲ شرکت کنترل کیفی در این حوزه فعالیت می کنند.

 امروز دنبال این هستیم که کنترل کیفی را توسعه دهیم و جایگاه شرکت های کنترل کیفی را ارتقا یابد.

 مدیرکل تجهیزات پزشکی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ اداره کل تجهیزات با معاونت درمان وزارت بهداشت در دوران جدید گفت: شرکت های کنترل کیفی باید در بیمارستان ها حضور جدی و موثری داشته باشند.

 دکتر مسائلی در این نشست افزود: با توجه به برون سپاری برخی ماموریت های این اداره کل به کنسرسیوم تشکل های تجهیزات پزشکی، اداره مهندسی و نگهداشت توان خود را بر سیاست گذاری و ارتقا استانداردها و نظارت بر شرکت های کنترل کیفی خواهد گمارد.

 مدیرکل تجهیزات پزشکی مجددا تاکید کرد: شرکت های کنترل کیفی باید کالیبراسیون خود را ارتقا دهند و با استاندارد جهانی 17025 منطبق کنند.