اخبار : دو خبر خوش در حوزه تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی

دو خبر خوش در حوزه تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی

دکتر مسائلی 2 خبر خوش به مردم آذربایجان غربی را در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی رسانه ای کرد

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

در حاشیه جلسه تخصصی و صمیمی صبح امروز که با حضور مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی کشور با دکتر ملکی‌نژاد معاون غذا و دارو، مهندس جهاندیده مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی، دکتر صدیق راد مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر استان آذربایجان غربی و... تشکیل یافت.

دکتر مسائلی 2 خبر خوش به مردم آذربایجان غربی را در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی رسانه ای کرد و گفت: در ابتدای سال 1397 « نرم افزار مدیریت تجهیزات و ملزومات پزشکی در استان آذربایجان غربی »  نصب و راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: این نرم افزار ابزاری است در اختیار سیاستگذاران بهداشتی به منظور مدیریت اصولی تجهیزات پزشکی، جلوگیری از خواب تجهیزات پزشکی و به تبع آن ارائه خدمات تشخیصی و درمانی مناسب، تهیه و بکارگیری تجهیزات استاندارد و ایمن و کارا را از جمله مهمترین مزیت ‌های خرید و راه اندازی این نرم افزار عنوان کرد.

همچنین در ادامه «الصاق برچسب اصالت کالا بر روی تجهیزات و ملزومات پزشکی » بر روی پنج دسته تجهیزات و ملزومات پزشکی از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: با الصاق این برچسب نگرانی بیماران، پزشکان، مصرف کنندگان و عرضه کنندگان در حوزه تامین محصولات با کیفیت مرتفع می‌گردد و هم وطنان می توانند در مطب ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها و... کالای پزشکی با اصالت را خریداری و مصرف نمایند.

وی گفت: این پنج دسته شامل: تجهیزات و مواد دندانپزشکی، ملزومات آزمایشگاهی، تجهیزات و ملزومات پزشکی خانگی و عرضه شده در فروشگاهها و شرکتهای تجهیزات پزشکی، ملزومات پزشکی نازایی و ایمپلنت های ارتوپدی است.

مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی کشور تاکید کرد: الصاق این برچسب اصالت الزامی بوده و باید کلیه فعالان در زمینه خرید، فروش و بکارگیری آنها از ابتدای سال 97 ضوابط و مقررات ابلاغ شده را بصورت جدی رعایت کنند و در این خصوص از تمامی فعالان درخواست نمودند با برنامه ریزیهای مناسب و زمانبندی لازم بگونه ای عمل کنند تا پس از شروع طرح با مشکل مواجه نشوند.