اخبار : ورود پیوند قلب به توریسم سلامت تبدیل به تجارت می‌شود

ورود پیوند قلب به توریسم سلامت تبدیل به تجارت می‌شود

رئیس انجمن قلب ایران گفت: اگر موضوع پیوند قلب وارد توریسم‌درمانی شود، جنبه تجاری پیدا می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود هزینه‌های پیوند به طور سرسام‌آوری افزایش یابد.

رئیس انجمن قلب ایران گفت: اگر موضوع پیوند قلب وارد توریسم‌درمانی شود، جنبه تجاری پیدا می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود هزینه‌های پیوند به طور سرسام‌آوری افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فریدون نوحی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران که قرار است هشتم تا یازدهم اسفند ۹۶ در سالن اجتماعات بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شود، اظهار کرد: پیشرفت‌های قلبی در ایران همچون سایر کشورهای دنیاست، اما اولویت ما در برخورد با بیماری‌ها و درمان آنها با سایر کشورها متفاوت است.

وی افزود: میزان مرگ و میر بیماران قلبی از نظر خدمتی که دریافت می‌کنند، نه تنها با آمارهای جهانی برابری می‌کند، بلکه شرایط بهتری نیز داریم.

رئیس انجمن قلب ادامه داد: در سایر کشورها به تعدادی که متخصصین قلب و عروق ما درگیر جراحی‌های بیماران قلبی عروقی هستند، نبوده و همین مسئله باعث می‌شود که تجربه پزشکان ما بالاتر از همکاران آنها در سایر کشورها باشد.

نوحی با اعلام اینکه بهترین متخصصین قلب دنیا در اروپا و آمریکا، ایرانی‌ها هستند، افزود: خدماتی که در کشور به بیماران قلبی و عروقی ارائه می‌شود، از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: انجام کارهای قلبی به تکنولوژی‌های پیشرفته نیازمند است و با توجه به همین مسئله، در سال بیش از ۷۰ هزار جراحی قلب در کشور ما انجام می‌شود و در بیمارستان شهید رجایی به تنهایی بیش از ۶۰۰۰ عمل قلب انجام می‌شود.

رئیس ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران در رابطه با موضوع پیوند قلب گفت: انجام پیوند قلب دو، سه مشکل دارد؛ نخست اینکه گیرنده و دهنده، هر دو باید برای عمل پیوند مناسب باشند، زیرا قلب بچه در سینه فرد بزرگسال نمی‌تواند کار گذاشته شود، ضمن اینکه پیوند قلب نیازمند یک ترانسپورت منظم است و در نتیجه می‌توان گفت پیوند قلب کار پردردسر و پرهزینه‌ای است.

نوحی با اشاره به انجام پیوند قلب در کودکان اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از ۳۰ پیوند قلب کودکان در بیمارستان شهید رجایی انجام شده که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی با اعلام اینکه سالانه بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ پیوند قلب در ایران انجام می‌شود، تأکید کرد: برای آنکه بتوانیم در بحث پیوند قلب موفق‌تر عمل کنیم، می‌بایست مراکز پیوند به صورت متمرکز ایجاد شود و این مراکز از امکانات بالایی برخوردار شوند.

رئیس انجمن قلب در رابطه با موضوع پیوند قلب برای بیماران خارجی گفت: قانوناً وقتی یک بیمار در کشور خودتان در نوبت پیوند قلب وجود دارد، ما نمی‌توانیم این پیوند را برای بیمار خارجی انجام دهیم.

نوحی خاطرنشان کرد: وقتی موضوع پیوند قلب وارد مقوله توریسم‌درمانی شود، جنبه تجاری پیدا می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود ما پیوند قلب را فقط برای بیماران داخلی انجام دهیم.