اخبار : اقتصاد مقاومتی با استفاده از ابزار مهندسی و در بستر کارگروهی محقق می شود

اقتصاد مقاومتی با استفاده از ابزار مهندسی و در بستر کارگروهی محقق می شود

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت روز مهندس را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، دکتر رضامسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی، طی پیامی روز مهندس را به مهندسین فعال حوزه تجهیزات پزشکی و نظام سلامت کشور تبریک گفت.

پویایی جامعه مرهون تلاش‌های بی وقفه مهندسانی است که با بهره گیری از دانش فنی چرخهای اقتصادی کشور را به حرکت در آورده و ضامن بقاء و توسعه پایدار کشور است. پنجم اسفند، زاد روز دانشمند عالیقدر ایران، خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز ملی مهندسی در جهت تجلیل از مهندسان به عنوان پیشگامان عرصه سازندگی و بازگو کننده رسالت این قشر فرهیخته در مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی این مرز و بوم نامگذاری شده است.

روز ملی مهندس بهانه‌ای است تا از زحمات بی شائبه و ارزشمند مهندسان در رشته‌های مختلف تقدیر کرده و چه شایسته است در این روز از زحمات مهندسان فعال در عرصه تجهیزات پزشکی و نظام سلامت کشور، تقدیر و تشکر ویژه کنم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش ویژه مهندسین جوان در کشور در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز پس از آن اشاره نموده و می‌فرمایند: " یک نکته در زمینه‌ی مسائل مربوط به مهندسین کشور نقش مجموعه‌های جوان مهندسی در مسائل انقلاب بود. هم در دوران مبارزات انقلابی و هم بعد از پیروزی انقلاب، بخصوص در دوران دفاع مقدّس". ایشان صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی را یک ضرورت مهم می دانند و می‌فرمایند: " شما کاری کنید که محصولات مهندسی کشور در مبادلات کشور حضور داشته باشند... سعی کنید که این فشار واردات بر کشور را کم کنید؛ کاری کنید که محصولات کشور مقهور واردات نشود."

من اعتقاد راسخ دارم که اقدام عملی در خصوص اقتصاد مقاومتی و رفع خلاءها و نیازهای کشور با استفاده از ابزار مهندسی و در بستر کارگروهی در حوزه ها و تخصص های مختلف خصوصا علوم پایه و گروه علوم پزشکی امکان پذیر بوده و حرکت در مسیر تولید تجهیزات پزشکی با کیفیت و با رعایت استانداردهای بین المللی به منظور تامین نیازهای کشور و صاردات آنها به سایر کشورها، عملیاتی خواهد شد.
دکتر رضا مسائلی