اخبار : صنعت تجهیزات پزشکی در مواجه با آینده

صنعت تجهیزات پزشکی در مواجه با آینده

یشرفت های تکنولوژیکی کمک خواهد کرد تا پزشکان و بیماران در مسیر جدیدی قرار گیرند به طوری که داده های حیاتی در زمان وقوع (بدو آغاز)، رخدادهای مخاطره آمیز برای سلامتی و درمان سریع آن ها سریع تر از همیشه، پیشرفت پزشکی کلاسیک به سمت تجهیزات هوشمند قلمداد شود.

صنعت تجهیزات پزشکی در مواجه با آینده

با همان سرعت که تکنولوژی پیشرفت می کند صنایع مختلف از آن تاثیر می پذیرند و صنعت تجهیرات پزشکی از آن مستثنی نخواهد بود. پیشرفت های تکنولوژیکی کمک خواهد کرد تا پزشکان و بیماران در مسیر جدیدی قرار گیرند به طوری که داده های حیاتی در زمان وقوع (بدو آغاز)، رخدادهای مخاطره آمیز برای سلامتی و درمان سریع آن ها سریع تر از همیشه، پیشرفت پزشکی کلاسیک به سمت تجهیزات هوشمند قلمداد شود

جدی ترین و نزدیک ترین روند پیش رو، ورود اینترنت اشیا (IOT) به حوزه پزشکی خواهد بود به طوری که اینترنت اشیای پزشکی (IOMT) در بستر تکنولوژی تعریف گردیده است. در ادامه به چند مثال از تاثیر اینترنت اشیای پزشکی خواهیم پرداخت:

تحت نظر داشتن بیماران با شرایط مزمن و نیاز به مراقبت طولانی مدت از راه دور 

ردیابی سفارشات دارویی بیمار

ردیابی محل اقامت بیماران در بیمارستان ها

دستگاه های پوشیدنی برمبنای موبایل که امکان ارسال اطلاعات به پزشکان و مراقبین فرد بیمار را دارد.

تخت خواب هایی مجهز به سنسورهای هشداردهنده که می تواند علائم حیاتی بیمار را به همه مراقبین مخابره کند.

پمپ های تزریق که به داشبوردهای تحلیلگر متصل می شوند.

همچنین نرم افزارهای هوشمند موبایل ها نیز به زودی نقش ویژه ای در عرصه سلامت ایفا خواهند کرد به طوری که FDA تخمین زده است در سال ۲۰۱۸، ۵۰ درصد از ۳.۴ میلیارد کاربر موبایل های هوشمند و تبلت ها نرم افزارهای حوزه سلامت را در دستگاه های خود خواهند داشت.



برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنید:

http://www.meddev-design.com/medical-devices-industry-facing-the-future