اخبار : ثبت تجهیزات پزشکی ترکیه‌ای مشروط به ثبت محصولات پزشکی ایرانی در آن کشور است

ثبت تجهیزات پزشکی ترکیه‌ای مشروط به ثبت محصولات پزشکی ایرانی در آن کشور است

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که هدف‌گذاری برای صادرات گسترده تجهیزات پزشکی انجام شده است، گفت: قرار است با رایزنی و تعامل گسترده به عدد ۲۴۰ میلیون دلار صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی برسیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که هدف‌گذاری برای صادرات گسترده تجهیزات پزشکی انجام شده است، گفت: قرار است با رایزنی و تعامل گسترده به عدد ۲۴۰ میلیون دلار صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی برسیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، دکتر رضا مسائلی با بیان این مطلب، گفت: شرط اصلی رسیدن به این میزان از صادرات، تعامل همه جانبه دستگاه‌های اجرایی از جمله گمرک جمهوری اسلامی و بانک مرکزی است.
وی افزود: قرار است در سال آینده با برنامه ریزی، هدایت و حمایت همه جانبه از صادرکنندگان، این هدف تحقق پیدا کند.
مشاور وزیر بهداشت با اشاره به این‌که از این به بعد شرط ورود و ثبت تجهیزات پزشکی کشورهای مختلف تنها در صورت ثبت متقابل کالاهای پزشکی ایرانی است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال ۹۷ ورود جدی به بازار کشورهای منطقه از جمله ترکیه، تاجیکستان و ترکمنستان است.
مسائلی بیان کرد: با توجه به روابط دیپلماتیک بین ایران و روسیه، روی بازار این کشور نیز حساب ویژه‌ای باز کردیم.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: میزان صادرات رسمی تجهیزات پزشکی در سال ۹۶ حدود ۲۴ میلیون دلار و صادرات غیررسمی نیز حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است.