اخبار : هدف‌گذاری افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی در سال آینده

هدف‌گذاری افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی در سال آینده

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: برای سال آینده افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکتر رضا مسائلی در روز پنجشنبه (24اسفند) در نشست با معاون غذا و دارو و مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت 2700 قلم تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: در حال حاضر هزار شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور فعال است. 

وی با اشاره به پیشرفت و ارتقا روز افزون تجهیزات پزشکی تولید داخل گفت: همه کشورهای توسعه یافته امروز مسیری را که در آن قرار گرفته ایم طی کرده اند و اینطور نبوده از روز اول کیفیت تولید آنها بالا بوده باشد و این کار به مرور انجام شده است.  

وی افزود: کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل نیز روز به روز در حال افزایش است و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

 دکترمسائلی در ادامه از هدف‌گذاری افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی کشور خبر داد و افزود: امسال 24 میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشتیم.

 وی افزود: در جلسه سازمان توسعه تجارت وزارت بهداشت درخواست افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی را داد و بر این اساس سال آینده صادرات 240 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی هدفگذاری شده است.

 وی خاطرنشان ساخت: این ظرفیت در کشور وجود دارد و شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی کشور از جمله شرکت های استان کرمانشاه در این راستا باید تلاش خود را مضاعف کنند.

 مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید هرکس در هرجایی که هست احساس مسئولیت کرده و تلاش خود را بیشتر کند.

 وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه گفت: نباید در درگیری های روزمره مشکلات مردم این مناطق فراموش شود.  

وی افزود: وزیر بهداشت حساسیت ویژه ای در رسیدگی به این مناطق دارند و در این زمینه نماینده ویژه تعیین کرده اند، مسئولین دانشگاه نیز باید حساسیت ویژه در این زمینه داشته و بصورت مستمر خدمات رسانی به این مناطق را در دستور کار قرار دهند.