اخبار : عقد پروتکل همکاری مشترک فی مابین مسئولین تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت عراق و مسئولین اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران

عقد پروتکل همکاری مشترک فی مابین مسئولین تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت عراق و مسئولین اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران

معاون مدیر کل بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق گفت: ایران می تواند از ظرفیت های موجود در حوزه تجهیزات پزشکی در عراق استفاده کند و عراق آماده استفاده از پتانسیل های بالقوه و تجارب ارزشمند ایران است.

به گزارش وبدا، دکتر محمد جابر در نشست مشترک با مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران گفت: سطح همکاری های مشترک ایران و عراق به ویژه در زمینه هایی مانند مبادله متخصصان، آموزش، خدمات پس از فروش و نگهداشت تجهیزات پزشکی که از اهمیت بالایی برخوردار است، باید افزایش یابد و ایران می تواند از ظرفیتهای موجود در کشور عراق استفاده کند.
وی افزود: برای طرف عراقی حائز اهمیت است که از پتانسیل های بالقوه و تجارب ارزشمند طرف ایرانی بهره ببرد چراکه در نهایت دو کشور منتفع خواهند شد و همکاری دو جانبه بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
در این نشست مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران گفت: روابط تجاری بین ایران و عراق به ۱۴۰۰ سال قبل و حتی به دوران قبل از اسلام باز می گردد.
ما از مردم عراق به ویژه پذیرایی آنها از ایرانیان در ایام اربعین و زیارت عتبات عالیات تشکر کرده و به مردم و دولت عراق احترام می گذاریم.
دکتر مسائلی از آمادگی ایران برای ارائه خدمات آموزشی، خدمات فنی و مهندسی در زمینه کنترل کیفی و نگهداشت تجهیزات پزشکی به کشور عراق خبر داد و افزود: برای تاسیس مدرسه در این خصوص، آمادگی داریم.
وی اضافه کرد: با سرمایه گذاری مشترک دو طرف، امکان راه اندازی خطوط تولید تجهیزات پزشکی ایرانی باکیفیت و مطابق استانداردهای بین المللی در عراق تحت برند عراق توسط بخش خصوصی ایران وجود دارد.
مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال خاضر خرید تجهیزات پزشکی ساخت ایران در سبد خریدهای وزارت بهداشت عراق وجود دارد و امیدواریم با تسهیل فرآیند و مقرارت آن در عراق با ابن مذاکرات، شاهد توسعه صادرات تجهیزات پزشکی به کشور عراق باشیم.
در این نشست که با حضور فعالان حوزه تجهیزات پزشکی ایران برگزار شد، تفاهم نامه و پروتکل همکاری های مشترک در ۱۷ بند در حوزه تجهیزات پزشکی شامل راه اندازی خطوط تولید تجهیزات پزشکی ایران در عراق با انتقال تکنولوژی، تسهیل فرآیند و توسعه خرید تجهیزات پزشکی ساخت ایران از سوی وزارت بهداشت عراق، ارائه خدمات فنی و مهندسی نگهداشت تجهیزات پزشکی به عراق، ارائه آموزش های خدمات کنترل کیفی رگولاتوری و آزمایشگاهی و ثبت و ریجستری محصولات ایرانی برای صادرات به عراق امضا شد.