اخبار : کیفیت مناسب داروهای ساخت داخل

کیفیت مناسب داروهای ساخت داخل

دکتر دلاورگفت: باید به تدریج فرهنگسازی شود که داروی ایرانی هم مانند داروهای خارجی با کیفیت است و با رویکرد حمایت از کالای داخلی اوضاع معیشت مردم بهتر می شود و اشتغال جوانان بهبود می‌یابد و به طور حتم حرکت در این مسیر بهبود کلی وضعیت کالاهای دارویی و غذایی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایفدانا - Ifdana، دکتر مصطفی دلاور در گفتگو با روابط عمومی معاونت غذا و دارو اظهار داشت: از دیدگاه اجتماعی و عدالت در هیچ کجای دنیا نمی توان داروی مورد نیاز بیمار را در اختیارش قرار نداد و به جای آن از داروی دیگری استفاده کرد زیرا عدالت در سلامت به معنای آزادی در انتخاب است.

وی خاطرنشان کرد:به همین منظور و با توجه به اینکه داروهای تولید داخل نیز استاندارهای لازم را دارا بوده و آزمایشات ضروری جهت بررسی اثر بخش و امنیت بر روی انها صورت گرفته است در اغلب موارد می تواننند جایگزین داروهای وارداتی و برند برای درمان بیماران گردند و استفاده از داروهای وارداتی فقط به مواردی محدود گردد که دارو مشابه تولید داخل نداشته و یا به دلایل علمی ثبت شود که بیمار نیاز به نوع وارداتی خاصی دارد.

دکتر دلاور تصریح کرد: باید به تدریج فرهنگسازی شود که داروی ایرانی هم مانند داروهای خارجی با کیفیت است.

معاون غذا و دارو اراک اذعان داشت: یکی از فاکتورهای مهم در تأثیر درمان ذهنیت درمانی بیمار است یعنی بیمار باید پزشک معالج خود را در راستای تجویز دارو و روند درمان قبول داشته باشد در غیر این صورت امکان نگرفتن درمان خوب وجود دارد.

 دکتر دلاور افزود: در راستای تقویت تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور امسال از سوی مقام معظم رهبری سال "حمایت از کالای ایرانی" نام‌گذاری شده است. لذا در این راستا مجموعه تولیدات دارویی و مواد غذایی به طور مستقیم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و انتظار است که در راستای تحقق این هدف کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و صنایعی که با مشکل مواجه هستند، با رونق تولید همراه شوند و با ظرفیت کامل به چرخه تولید برگردند.