اخبار : مدیریت هزینه های سلامت با تدوین راهنمای بالینی

مدیریت هزینه های سلامت با تدوین راهنمای بالینی

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود بی نظمی در ارائه خدمات سلامت در کشور گفت: با نوشتن راهنماهای بالینی و استانداردها، قابلیت مدیریت هزینه ها در بخش سلامت را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر قاسم جان بابایی در سی و چهارمین کنگره رادیولوژی ایران که در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار داشت: انجمن رادیولوژی اولین گروهی بود که به ما کمک کردند گایدلاین ها و استانداردهای گذشته را تدوین کنیم.

وی با اشاره به محدودیت منابع حوزه سلامت افزود: باید قبول کنیم بی نظمی هایی در ارائه خدمت داریم که با نوشتن راهنمایان بالینی و استانداردها قابلیت مدیریت آنها را خواهیم داشت.

جان بابایی با اشاره به مطلب که انجمن رادیولوژی توانسته استانداردهای خدمت و راهنمای تجویز را بنویسد تاکید کرد: ما قادر خواهیم بود با منابع محدودی خدمات جدید را وارد کنیم.

معاون وزیر بهداشت از رادیولوژیست ها به عنوان بااستعداد ترین افراد که وارد این رشته می شوند نام برد و افزود: رادیولوژی نه تنها در تشخیص بلکه در درمان هم جایگاه خوبی پیدا کرده است ما باید کمک کنیم با کمترین زحمت و هزینه بالاترین خدمت را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه سال هاست خدمات ما بازنگری واقعی نشده است گفت: ۵۶۰۰ خدمت در کشور داریم که بعضی از آنها منسوخ شده و باید کم کم از لیست خدمات خارج و در عوض خدمات جدید وارد شوند.