اخبار : ضرورت توجه به جنبه های روان شناختی بیماری های جسمی

ضرورت توجه به جنبه های روان شناختی بیماری های جسمی

دبیر علمی اولین کنگره سالیانه انجمن علمی پزشکی روان تنی ایران، گفت: توجه به جنبه روان شناختی بیماری های جسمی، کمک می کند که بهتر بتوانیم بیماری ها تشخیص و درمان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر نجاتی صفا روز شنبه در نشست خبری اولین کنگره سالیانه انجمن علمی پزشکی روان تنی که قرار است از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ۹۷ در محل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود، از سخنرانی ۵ صاحب نظر در حوزه روانپزشکی کشور و همچنین سخنرانی آنلاین میهمانان خارجی در کنگره خبر داد و افزود: توجه به جنبه های روان شناختی بیماری های جسمی، کمتر مورد توجه قرار می گیرد و ما می خواهیم در این کنگره، به این موضوع بپردازیم.

وی به برگزاری چند سمپوزیوم به همراه برپایی کارگاه هایی با موضوع بررسی اختلالات روانی در طول کنگره اشاره کرد و گفت: یکی از کارگاه ها، با این عنوان برگزار می شود که چگونه یک خبر بد را به بیمار بدهیم.

نجاتی صفا به اختلال بی اشتهایی عصبی در جامعه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته کمتر با این مورد مواجه بودیم، اما اخیر گزارش های زیادی در ارتباط با افزایش اختلال بی اشتهایی عصبی داریم.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: آنچه مسلم است، شرایط عمومی زندگی مثل ترافیک، آلودگی های زیست محیطی و...، سلامت روان را تحت تاثیر قرار می دهد.

در ادامه این نشست خبری، دکتر محسن‌ رحیم‌نیا فلوشیپ پزشکی روان‌تنی، گفت: این همایش با هدف افزایش دانش و همفکری پزشکان در زمینه پزشکی روان‌تنی برگزار می‌شود و پزشکان از تخصص‌های مختلف می‌توانند جهت کسب آگاهی و آشنایی با آخرین دستاورده‌های این حوزه در کنگره شرکت کنند.

دبیر اجرایی کنگره، افزود: دانش روان‌تنی بر ارتباط جدایی ناپذیر روان و تن می‌پردازد و زمانی که فرد به دلیل بیماری به پزشک مراجعه می‌کند ضروری است علاوه بر علائم و حالات جسمانی، علائم و حالات روانی او نیز بررسی شود.