اخبار : برگزاری اولین جلسه کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو در سال جدید

برگزاری اولین جلسه کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو در سال جدید

اولین جلسه کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو در سال جدید روز چهارشنبه مورخ 26ام اردیبهشت سال 1397 با حضور آقای دکتر رضایت ریاست کمیته، خانم دکتر حقگو جهرمی دبیر کمیته و اعضای کمیته در محل ستاد توسعه فناوری نانو برگزار گردید.

به گزارش ایفدانا -

ولین جلسه کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو در سال جدید روز چهارشنبه مورخ 26ام اردیبهشت سال 1397 با حضور آقای دکتر رضایت ریاست کمیته، خانم دکتر حقگو جهرمی دبیر کمیته و اعضای کمیته در محل ستاد توسعه فناوری نانو برگزار گردید. 

در ابتدای جلسه ریاست کمیته ضمن خیر مقدم به اعضای جدید، توضیحاتی در خصوص روند رو به رشد علم و فناوری نانو در کشور ارایه دادند. ایشان ضمن اشاره به تعداد شرکت های فعال داخلی و تنوع محصولات آنها، نظارت بر این محصولات را برای توسعه پایدار این حوزه حائز اهمیت دانستند.

دکتر رضایت به جنبه های نظارتی و حمایتی کمیته در تعامل نزدیک با ادارات کل سازمان غذا و دارو و ستاد توسعه فناوری نانو اشاره کردند. 

خانم دکتر اربابی دبیر سابق و عضو کمیته تاریخچه شکل گیری و روند توسعه فعالیت های این کمیته طی ده سال گذشته را شرح دادند. همچنین روند اخذ مجوز محصولات سلامت محور مبتنی بر فناوری نانو، وظایف و عملکرد کمیته نیز توضیح داده شد. ایشان در ادامه محصولات ارجاعی به کمیته و محصولاتی که تاکنون موفق به کسب موافقت از این کمیته شده اند را ارائه نمودند. 

در ادامه جلسه موضوعاتی نظیر تسریع در روند بررسی پرونده های ارجاعی و اصلاحات دستورالعمل اجرایی کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو مورد بحث و جمع بندی قرار گرفت.

در پایان جلسه از زحمات خانم دکتر اربابی بعنوان دبیر کمیته با سابقه ده سال همکاری قدردانی شد و از سوی رئیس کمیته ادامه همکاری ایشان علاوه بر عضویت در کمیته، بصورت حضور فعال در کارگروه های تخصصی اعلام گردید. 





اعضای کمیته فناوری نانو پس از جلسه از نمایشگاه دائمی محصولات مبتنی بر فناوری نانو در ستاد توسعه فناوری نانو بازدید نمودند.