اخبار : اهمیت نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی با توجه به حجم و تنوع بالای این محصولات

اهمیت نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی با توجه به حجم و تنوع بالای این محصولات

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: نظارت بر حوزه تجهیزات پزشکی به دلیل حجم بالا و تنوع این محصولات بسیار مهم و اساسی است چرا که در حال حاضر بیش از 2200 شرکت تجهیزات پزشکی و 1000 شرکت تولید کننده در کشور فعالیت دارند.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: نظارت بر حوزه تجهیزات پزشکی به دلیل حجم بالا و تنوع این محصولات بسیار مهم و اساسی است چراکه در حال حاضر بیش از 2200 شرکت تجهیزات پزشکی و 1000 شرکت تولید کننده در کشور فعالیت دارند.

به گزارش وبدا، دکتر رضا مسائلی در آیین افتتاح شعبه تعزیرات حکومتی ویژه رسیدگی به تخلفات تجهیزات پزشکی در اداره کل تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: در حوزه تجهیزات پزشکی 270 هزار قلم محصول وجود دارد در حالی که در حوزه دارو، 20 هزار قلم دارو در کشور وجود دارد بنابراین وظیفه داریم که بر روی این محصولات که با جان مردم سر و کار دارند، نظارت ویژه ای داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر تقویت همکاری های بین بخشی وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: با توجه به حجم، گستردگی و تنوع محصولات حوزه تجهیزات پزشکی، از سوی سازمان تعزیرات حکومتی پیشنهاد شد که یک شعبه ویژه رسیدگی به این جرائم فعالیت داشته باشد که مورد استقبال وزارت بهداشت قرار گرفت.

مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه دولت، بخش خصوصی و حاکمیت باید با تدبیر از تحریم های ظالمانه با سربلندی عبور کنند، افزود: بخش خصوصی کشور در دوران تحریم های گذشته امتحان خود را در تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی به خوبی پس دارد و امیدواریم که در این شرایط نیز با همکاری بخش خصوصی و تامین کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، این مرحله را پشت سر بگذاریم.

دکتر مسائلی یادآور شد: بر اساس گزارش های دانشگاه های علوم پزشکی کشور در موارد محدودی شاهد مشکل در تامین تجهیزات پزشکی و گران فروشی این محصولات و سوء استفاده برخی فرصت طلبان بودیم و این موارد را به دقت در دانشگاه ها رصد می کنیم.بنابراین تاسیس این شعبه از تعزیرات در اداره تجهیزات پزشکی را به فال نیک می گیریم تا با همکاری یکدیگر، با افرادی که خارج از قانون به سلامت مردم آسیب می رسانند، برخورد کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در اداره کل تجهیزات پزشکی، 8 اداره تخصصی وجود دارد و شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات تجهیزات پزشکی در اداره بازرسی و نظارت مستقر خواهد شد تا سرعت رسیدگی به پرونده های تخلفات به حداقل برسد.

http://www.behdasht.gov.ir177604