اخبار : صدور مجوز ورود تجهیزات پزشکی بر اساس تایید سیاست سقف ارزی و تعدادی

صدور مجوز ورود تجهیزات پزشکی بر اساس تایید سیاست سقف ارزی و تعدادی

سیاست های جدید ارزی برای صدور مجوز ورود تجهیزات پزشکی بر اساس تایید ساست سقف ارزی و تعدادی را اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، دکتر رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی گفت: بر اساس سیاست های جدید ارزی برای اقلام وارداتی تجهیزات پزشکی شامل مواد اولیه و قطعات ساخت تولید، قطعات یدکی و تجهیزات پزشکی، مجوز واردات بر اساس تایید سقف ارزی و سیاست تعدادی در سامانه TTAC سازمان غذا و دارو صادر می شود.

وی افزود جای نگرانی برای تامین کنندگان درباره صدور مجوزهای واردات نیست و مجوزها بر اساس روند سال 1396 صادر خواهد شد.

دکتر مسائلی گفت: در صورت نیاز و علاوه بر رعایت سقف تعدادی سال 1396، شرکت هایی که برای تولید و واردات ذخایر استراتژیک و تجهیزات پزشکی حیاتی مورد نیاز بیمارستان ها و اتاق های عمل اقدام می کنند، در صورت ارائه دلایل توجیهی، می توانند میزان ارز بیشتری نسبت به سال 1396 درخواست نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، بر اساس این سیاست ارزی جدید، متقاضیان هنگام ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت و پیگیری آن در سامانه TTAC به نکات ذیل توجه نمایند:

1- در کارتابل شرکت در سامانه TTAC قسمت پروفروم، در صورت مشاهده خطای: "حجم فراورده از سیاست بیشتر است" یا "هیچ سیاست هزینه و ارز وارداتی برای فراورده صادر نشده است "، لازم است دلایل افزایش تعداد یا افزایش سقف ارزی فی قیمت کالا نسبت به سال گذشته را به ادارات تخصصی مربوط بصورت مکتوب و با تکمیل فرم "بازنگری سیاست ورود" در سامانه پاسخگویی الکترونیکی به صورت یادداشت الکترونیکی(تیکت) اعلام کنند. ( مطابق فرم درخواست پیوست)

2- در صورت مشاهده خطای "سیاست حجم فهرست فراورده"، این خطا به صورت سیستمی مرتفع خواهد شد. (نیاز به پیگیری از سوی شرکت نیست)

3- کالاهایی که در سال اخیر ثبت شده و IRC آنها در سال 1396 ترخیص نداشته است، سیاست تعیین شده در سامانه TTAC ، صفر لحاظ شده است ولی نیاز به سیاست گذاری ورود دارد که متقاضیان لازم است برای تخصیص سیاست ورود مطابق بند یک فوق عمل کنند.

4- در صورت مشاهده خطای وزن پس از اظهار گمرک با ارایه مشخصات (کد IRC / کد اظهار گمرکی / شماره ثبت سفارش) به صورت مکتوب، مشکل به این اداره کل اعلام شود.

5- زمان اعمال سیاست های جدید در سامانه جامع، یک روز پس از تاریخ سیاست گذاری خواهد بود. بنابراین از تمامی شرکتها درخواست می شود در زمان تکمیل اطلاعات ثبت سفارش (در قسمت ویرایش مجوزها) برای سیاست گذاری واردات به ادارات کارشناسی واردات، آزمایشگاه و دندانپزشکی و اداره تولید (برای واردات مواد اولیه و قطعات ساخت) مراجعه کنند. پس از اعمال سیاست های ورود، ارسال پاسخ از سوی سامانه تیتک به سامانه جامع بصورت خودکار خواهد بود.
دریافت فرم درخواست بازنگری سیاست ورود

http://imed.ir/News/1/2948