اخبار : قرارداد همکاری دو شرکت تجهیزات پزشکی ایرانی و بلژیکی امضا شد

قرارداد همکاری دو شرکت تجهیزات پزشکی ایرانی و بلژیکی امضا شد

قرارداد همکاری مشترک دو شرکت تجهیزات پزشکی ایرانی و بلژیکی با حضور دکتر مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در اولین روز از نمایشگاه ایران هلث 97 امضا شد.

به گزارش وبدا، این قرارداد بین شرکت های دانش بنیان نخ جراحان پارس و نخ جراحان طب سینا از ایران و شرکت بلژیکی SAM.Ag به امضا رسید و آورده این شرکت بلژیکی علاوه بر دانش فنی، 15 میلیون یورو خواهد بود.

دکتر رضا مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در مراسم امضای این قرارداد همکاری، گفت: خوشحالیم که در شرایط کنونی کشور، شرکت های اروپایی در حوزه تجهیزات پزشکی، همکاری های مشترک خود را با ایران آغاز می کنند و نمایشگاه ایران هلث، فرصت بسیار خوبی است که شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، شرکای تجاری خودشان را پیدا کنند.

وی با اشاره به امضای قرارداد این دو شرکت تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: امروز قرارداد همکاری برای ساخت نخ های تخصصی جراحی امضا شد و شرکت بلژیکی بعد از 10 سال واردات و شناخت بازار ایران، اقدام به تولید مشترک محصولات خود با طرف ایرانی کرده است.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، تصریح کرد: خط تولید این محصول در اصفهان و در کمتر از یک سال آینده با برند شرکت بلژیکی و استانداردهای اتحادیه اروپا و همچنین نظارت و حمایت وزارت بهداشت، راه اندازی می شود.

سید حسن اطیابی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نخ جراحان پارس نیز گفت: همکاری ما با شرکت بلژیکی از یک سال و نیم پیش، آغاز شد و بر اساس توافقات انجام شده، این محصول علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخلی، به کشورهای دیگر صادر می شود.

وی با اشاره به وجود دانش و متخصصان بسیار در شرکت دانش بنیان نخ جراحان پارس، افزود: اگرچه در حوزه تکنولوژی هر دو طرف به همدیگر کمک می کنند، اما دانش و توانمندی اساتید ایرانی به حدی است که در رفع اشکالات خط تولید شرکت بلژیکی در سایر کشورها نیز کمک خواهند کرد.

http://www.behdasht.gov.ir/=177922