اخبار : راه اندازی بخش ثبت قطعات یدکی در سامانه ثبت تجهیزات پزشکی با حداقل اسناد

راه اندازی بخش ثبت قطعات یدکی در سامانه ثبت تجهیزات پزشکی با حداقل اسناد

بخش ثبت قطعات یدکی در سامانه ثبت تجهیزات پزشکی با حداقل اسناد به منظور تسریع و تسهیل دریافت کد ثبت برای مجوز ورود و ترخیص قطعات یدکی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مهندس رویا شهبازی رئیس اداره فناوری اطلاعات گفت: از تاریخ 97/03/30 بخش ثبت قطعات یدکی در سامانه ثبت تجهیزات پزشکی به منظور تسریع دریافت کد ثبت این نوع اقلام، راه اندازی شده است .
مهندس رویا شهبازی در ادامه بیان کرد: شرکت هایی که نیاز به دریافت کد IRC برای قطعات یدکی را دارند از سامانه ثبت تجهیزات پزشکی Register.imed.ir منوی ثبت کالای پزشکی بخش واردات، لینک وسیله پزشکی قطعات یدکی را انتخاب نموده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.
وی افزود: این فرم، دارای فیلد و اسناد مختصر و محدودی می باشد (فایل پیوست 1) و روال بررسی کارشناسی پرونده مشابه روال پرونده های ثبت عادی در زمان کوتاهتری خواهد بود.
رئیس اداره فناوری اطلاعات تجهیزات پزشکی در پایان گفت: برای دریافت کد IRC برای قطعات یدکی همانند تیوب که دارای کد UMDNS مستقل بوده و جزء قطعات استراتژیک می باشند، همانند روال ثبت عادی می بایست اقدام شود.(فایل پیوست 2)
توجه مهم: این سامانه تنها جهت ثبت کالای قطعه یدکی بوده و مشمول ثبت کالای مصرفی و یا لوازم جانبی نخواهد بود لذا مسئولیت دقت و صحت اطلاعات وارد شده برعهده متقاضی درخواست کننده می باشد که در صورت بی دقتی،برسی پرونده به تعویق خواهد افتاد.