اخبار : سامانه برخط، اعلام و پیشگیری از کمبود در تامین تجهیزات پزشکی/ دسترسی دانشگاهها و مراکز درمانی از طریق سامانه imed برای اعلام برخط کمبودهای تجهیزات پزشکی

سامانه برخط، اعلام و پیشگیری از کمبود در تامین تجهیزات پزشکی/ دسترسی دانشگاهها و مراکز درمانی از طریق سامانه imed برای اعلام برخط کمبودهای تجهیزات پزشکی

بیست و هشتمین همایش مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور همزمان با نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران هلث در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی در روز چهارشنبه 30 خرداد 1397 برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، بیست و هشتمین همایش مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور همزمان با نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران هلث در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی در روز چهارشنبه 30 خرداد 1397 برگزار گردید.

دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در این همایش و در جمع مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی بیان کردند: سامانه برخط، اعلام و پیشگیری از کمبود در تامین تجهیزات پزشکی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی طراحی شده است و تمامی دانشگاهها و مراکز درمانی می توانند از طریق کارتابل خود در سامانه imed به لینک مذکور دسترسی داشته باشند و کمبودهای موجود در این حوزه را به اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام نمایند. این گزارشها به صورت روزانه در کمیته مشخصی در اداره کل بررسی و پیگیری می شود.

ایشان همچنین تاکید کردند، پیگیری اداره کل تجهیزات پزشکی نافی مسئولیت دانشگاهها در تامین تجهیزات پزشکی مورد نیازشان نیست و دانشگاهها باید در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند.

در این همایش مبانی قانونی مرتبط با تامین کالاهای پزشکی و پیگیری تخلفات موجود در این حوزه توسط دکتر غفارزاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ارائه شد. همچنین تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی، نحوه مدیریت خرید تجهیزات پزشکی و تجربیات موفق خود را در این زمینه مطرح کردند.

در خصوص شرکتهای تامین کننده با توجه به تغییر نرخ ارز یا بدهی مراکز درمانی، دکتر مسائلی تاکید کردند تحت هیچ عنوان تامین کنندگان تجهیزات پزشکی نباید از مسئولیت خود سر باز زنند و موارد توسط دانشگاه و اداره کل تجهیزات پزشکی پیگیری خواهد شد. ایشان همچنین اشاره کردند با توجه امکان محدودیت ارزی موجود، دانشگاهها باید خریدهای خود را مدیریت نمایند و مسئولیت بروز مشکلات ناشی از عدم وجود کالا در مراکز درمانی برعهده دانشگاهها خواهد بود.

در طی این همایش سامانه ثبت گزارش مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی توسط خانم مهندس نسیم تربتی سرئیس اداره مهندسی و نگهداری معرفی گردید و آموزش های لازم به دانشگاهها ارائه گردید که بر این اساس دانشگاهها صرفا باید گزارشهای خود را در زمینه مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی از طریق سامانه معرفی شده (MDR) به اداره کل تجهیزات پزشکی ارسال نمایند.