اخبار : در حال حاضر بیش از 50 درصد از وقت من صرف این می شود که تامین دارو، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مردم، دچار مشکل نشود

در حال حاضر بیش از 50 درصد از وقت من صرف این می شود که تامین دارو، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مردم، دچار مشکل نشود

آنجا که لازم بوده به عنوان یک ایرانی مسلمان نشان دهیم پای تمامیت ارضی کشور و اعتقادات مان ایستاده ایم، موفق عمل کرده ایم.

به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان آیت الله بروجردی (ره) بروجرد گفت: مهم ترین انتظار مردم از مجموعه حاکمیت کشور که برآمده از رای مردم است، این است که به آسایش آنها فکر کنند و جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر مردم در صحنه حضور نداشتند، کشور با سرنوشت مبهمی روبرو بود، تصریح کرد: مردم ما بزرگوار و باهوش هستند و اگر بدانند که مسئولان برای حل مشکلات آنها تلاش می کنند حتی اگر به اهداف خود نرسند، قدردان آنها هستند.

دکتر هاشمی ادامه داد: مردم وقتی می بینند که به بهداشت و درمان آنها توجه می شود، خرسند و راضی می شوند و به اعتقاد بنده، کار انقلابی چیزی جز خشنودی و رضایت مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها نیست، چه افرادی که در داخل کشور با ناکارآمدی پست هایی را اشغال کرده اند و چه افرادی که در خارج از مرزها بنا را براین گذاشته اند، تا با استفاده از ضعف های داخلی، ما را ناتوان جلوه دهند، باعث نارضایتی مردم می شود.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه مردم دوست دارند، حرف و عمل مسئولان، یکی باشد و این بالاترین تبلیغ برای دین و جمهوری اسلامی است، اظهارداشت: از تمام افرادی که در مسیر افتتاح پروژه های درمانی در شهرستان بروجرد گام برداشتند، تشکر می کنم، درعین حال باید سعی شود، نقص ها و ضعف های موجود نیز برطرف شود.

دکتر هاشمی گفت: به عنوان یک ایرانی معتقد هستم، توقعات ما باید متناسب با توانمندی ها باشد و انتظار می رود که نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، مسئولان و افرادی که تریبون ها را در اختیار دارند، توقعات را در سطح داشته ها مطرح کنند در غیر این صورت، شکاف و نارضایتی بیشتر می شود. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هر شهرستان، به دنبال راه اندازی دانشکده علوم پزشکی است، در حالیکه کشورهایی که وضع اقتصادی مناسبی هم دارند، در تمام شهرها دانشکده پزشکی ندارند، افزود: امکان ندارد که دانشگاه علوم پزشکی در تمام شهرستان های کوچک و بزرگ ایجاد شود، قبل از انقلاب اسلامی، 5 دانشکده پزشکی در کشور وجود داشت، اما در حال حاضر 91 دانشکده پزشکی در کشور وجود دارد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه مجتمع آموزش عالی سلامت یکی از راهکارهای اصلی برای ایجاد اشتغال است، گفت: راه اندازی دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، منوط به کسب مجوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه در وضعیت جدید، شرایط کشور سخت تر می شود و این موضوع را نباید از مردم پنهان کنیم، بیان کرد: باید توقعات را متناسب با شرایط دشوار کشور مطرح کنیم، زیرا در وضعیت کنونی، عده ای شرور به دنبال نابودی ایران هستند و کسی فکرش را نمی کرد که عربستان به اسراییل متوسل شود، البته ما خودمان هم مقصریم چون در برخی موارد، عمل و انتخاب ما بد بوده است و در مسیر انقلاب، کج روی داشتیم و بهانه به دست دشمن دادیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید رفتار، گفتار و عملکرد مردم و مسئولان، متفاوت از گذشته باشد، یادآور شد: قطعا نمی توانیم مجموعه وزارت بهداشت را همانند سال گذشته اداره کنیم و باید پیش بینی کنیم که اگر وضعیت درآمد کشور و ارز، دچار مشکل شد، آسیبی به مردم نرسد، مدیریت هزینه ها مقوله مهمی است و ایجاب می کند تا با تغییر رفتار و اتخاذ تصمیمات مهم، دچار بحران نشویم. وزیر بهداشت بیان کرد: در عین حال نباید در خواب و غفلت زندگی کنیم، چراکه تمام اقدامات برای آسایش مردم نیاز به پول و سرمایه دارد و درآمد کشور هم از دو مسیر مالیات و فروش نفت به دست می آید که با توجه به شرایط فعلی نمی توان مالیات بیشتری از مردم اخذ کرد و از سویی فروش نفت را هم با مشکل مواجه ساخته اند، بنابراین در میدان مبارزه قرار داریم و باید منابع را به گونه ای مدیریت کنیم تا مانند یک کارمند تا آخر ماه کسری نیاوریم و باید نیازها را بر اساس اولویت دسته بندی کرده و محقق سازیم.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد از وقت من صرف این می شود که تامین دارو، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مردم، دچار مشکل نشود، عنوان کرد: متاسفانه در طول این چهار دهه از این قبیل مسائل در کشور زیاد داشته ایم و آب دیده شده ایم، اما خوشبختانه آنجا که لازم بوده به عنوان یک ایرانی مسلمان نشان دهیم پای تمامیت ارضی کشور و اعتقادات مان ایستاده ایم، موفق عمل کرده ایم.

وزیر بهداشت درخصوص بیمه تکمیلی و ساخت بیمارستان توسط بخش خصوصی گفت: بیمه تکمیلی یعنی تعرفه خصوصی و با تعرفه دولتی کاملا متفاوت است، اگر بخش خصوصی بر ساخت بیمارستان همت گمارد، بخش عمده ای از خرید خدمت توسط بیمه های خصوصی خواهد بود، لذا سرمایه گذاری در این حوزه کاملا اقتصادی بوده و منجر به ماندگاری پزشکان، ارتقای خدمات و رضایتمندی مردم می شود، بنابراین در کنار وظایف و اقدامات دولت، خوب است که بخش خصوصی هم در این زمینه سرمایه گذاری کند.
http://www.behdasht.gov.ir/178657