اخبار : خط تولید آمپول نروبیون به بهره‌برداری رسید

خط تولید آمپول نروبیون به بهره‌برداری رسید

خط تولید آمپول نروبیون با حضور دکتر اصغری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایفدانا -  و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دار و البرز:

 با حضور رئیس سازمان غذا و دارو خط تولید آمپول نروبیون افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

این دارو دریکی از کارخانه‌های داروسازی در واقع در شهرک صنعتی کرج ساخته‌شده و مورد آزمایش قرارگرفته است.

گفتنی است، سفر یک‌روزه رئیس سازمان غذا و دارو کشور به استان البرز با همراهی دکتر جبارنیا - معاون غذا و دارو البرز-  بازدید از سایر کارخانه‌جات داروسازی استان را نیز به همراه داشت.

دکترغلامرضا اصغری  در آیین رونمایی از آمپول نوروبیون که دریکی از کارخانه‌های تولید دارو استان البرز انجام شد، گفت: با توجه به تحریم‌ها و شرایط حاکم در کشور بیش‌ازپیش نیازمند توجه و تلاش صاحبان علم در حوزه‌های مختلف هستیم تا بتوانیم به استقلال و خودباوری دست پیدا کنیم.

وی افزود: نباید نگاه به غیر داشته باشیم اگر به توان خود متکی شویم و به استقلال برسیم قطعاً موفقیت روز از افزون در انتظار ما خواهد بود، ما موظف هستیم از توانمندی نیروهای داخلی استفاده کرده و تکنولوژی خود را به‌روز کنیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: بسیاری از تولیدات دارو برای کشور افتخارآفرین است و امیدوار هستیم تولیدات موفق‌تری در حوزه صنایع دارویی کشور شامل حال ما شود.

اصغری یادآور شد: سعی داریم در سازمان غذا و دارو از تمام تولیدات دارویی حمایت کنیم تا به ثبات در سیاست‌گذاری‌های تولید دست پیدا کرده و در راستای حفظ سلامت مردم به نتیجه برسیم.

وی تأکید کرد: بانک مرکزی سه و نیم میلیارد دلار ارز برای تأمین موارد اولیه تولیدات دارو در نظر گرفته است و سعی داریم با بهره‌گیری از این امکانات به توسعه صنعت دارو دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور با اشاره به اینکه توان تولید دارو بیش از مصرف کشور را نیز داریم، گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که در حال حاضر پیش رو ما قرار دارد عدم پخش نقدینگی در کشور است البته سعی داریم سهم سازمان غذا و دارو که دو میلیارد دلار است را محقق کنیم.

اصغری در پایان ضمن اشاره به اهمیت شعار سال و لزوم تلاش در راستای تحقق آن، خاطرنشان کرد: با تولیدات باکیفیت خواهیم توانست علاوه بر رضایت‌مندی مردم به توسعه صنعت دارو در کشور نیز کمک کنیم.