اخبار : انتقاد از عدم پرداخت مطالبات معوق پرستاری

انتقاد از عدم پرداخت مطالبات معوق پرستاری

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور، با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات معوق پرستاری، از ارائه طرح های غیرکارشناسی در حوزه پرستاری گلایه کرد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور، با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات معوق پرستاری، از ارائه طرح های غیرکارشناسی در حوزه پرستاری گلایه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، طاهره زاهد صفت در نشست شورای عالی نظام پرستاری صبح چهارشنبه در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد با بیان این که امروزه نقش پرستاران در سلامت جامعه ، خانواده، آموزش و پرورش و ... یک امر مهم و اساسی بوده ، گفت: پرستاران به عنوان حامیان سلامت با عشق به مردم نقش مراقبتی خود را در همه سنین و گروه ها در خصوص تآثیر بررسی بیماری ها در محیط اجتماعی و ارتقاء سلامت در طیف گسترده عهده دار هستند.

وی ادمه داد: این مهم روز به روز از طریق تشکیل ارتباطات پایدار و مستمر به عنوان کارشناسان مراقبت و تکنیک شناسایی بیماران با محوریت آموزش، پیشگیری و مراقبت و همچنین بحث پژوهش مبتنی بر شواهد در حال گسترش می باشد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به تاسیس مراکز و کلینیک های سلامتی توسط پرستاران اظهار داشت: تلاش برای ارتقاء رویکرد پرستاران در امر تاسیس مراکز و کلینیک های سلامتی و کاهش نا برابری در دریافت خدمات و مراقبت بین سطوح مختلف جامعه و افزایش دسترسی آحاد مردم به خدمات بر اساس نیازهای گروهی و فردی ایجاب می کند که پرستاران همیشه آمادگی لازم واضطراری برای مقابله با بلایا و بحرا ن ها را با توجه به بالا بودن روحیه جهادی داشته باشند و اثر بخشی و بهره وری این موضوع و نقش اقدامات پیشگیرانه خصوصاً در بحث مدیریت بیماری های مزمن و رویکرد مبتنی بر بیمار خود باعث کاهش نرخ رشد هزینه های درمانی و تقویت بحث اقتصاد مقاومتی به شکل محرز در جامعه مان می باشد.

وی با بیان این که بدیهی است تقویت ارتباط بین پرستار و جامعه برای آینده سلامت عموم مردم امری ضروری بوده و باعث تکامل ارزش و خدمات این گروه در جامعه خواهد بود ، تصریح کرد: امیدوار هستیم که ارزشیابی جامعه از پروژه های در دست اقدام پرستاران چه در بیمارستان ها و چه در جامعه مثبت باشد که بی شک انتظار می رود در این راستا پاسخ مناسبی به دغدغه های سلامت جسمی ، روحی و روانی این گروه توسط سیاست گذاران وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر داده شود تا از این طریق همکاری بهتر و مهمتری با جامعه جهت رفع موانع سلامت صورت پذیرد.

زاهد صفت با بیان این که طی این روزها و ماه ها خبری از پرداخت معوقات و مطالبات کادر درمان علی الخصوص پرستاران نبوده است، عنوان کرد: که در این شرایط متاسفانه با راه اندازی و ظهور طرح های غیر کارشناسی که وظایف و نقش پرستاران را به شکل و اسم دیگر و با همان محتوا ارائه می نماید باعث دلسردی پرستاران و ایجاد جو ناآرام و تنش در محیط کار و زندگی آنان شده است.

وی با اعتقاد به این که بایدها و نبایدهای مراقبت در حرفه پرستاری خلاصه می شود و پرستاران ما به این اصول متعهد هستند ، تاکید کرد: این حق برآنان است که با دفاع از حیثیت و هویت حرفه ای خود با گفتمان و عمل صحیح علمی و عملی چنین تهدید هایی را به فرصت تبدیل کنند و یکی از اصولی ترین وظایف مسئولین و مدیران در شرایط کنونی کشور با وجود فشارهای همه جانبه دشمنان ، توجه به مساله اقتصاد و معیشت مردم و ایجاد انگیزه برای خدمت صادقانه است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به تاسیس مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل افزود: این مراکزخوشبختانه پیشرفت رو به رشدی داشته و از سوی همکاران باتاسیس این مراکز و بهره مندی مردم از این خدمات با استقبال قابل قبولی مواجه هستیم . انتظار این است که با توجه به نیاز مردم و مشکلات معیشتی که دارند از سوی بیمه های پایه و تکمیلی در این خصوص حمایت لازم از تعرفه ها صورت گیرد که امیدواریم بتوانیم در بحث ایمنی بیماران و کاهش عفونت های بستری رضایتمندی لازم ایجاد شود و پرستاران نیز بتوانند استقلال مالی خود را در این زمینه داشته و بسیاری از دغدغه های آنان حل گردد لذا امیدوار هستیم به روزی برسیم که از طریق فناوری و کارآفرینی بتوانیم شاهد تاسیس بنیاد های خیریه توسط پرستاران در سراسر کشور باشیم.