اخبار : تولید دستگاه محرک عصبی عضلانی برای نخستین بار در ایران با مجوز وزارت بهداشت

تولید دستگاه محرک عصبی عضلانی برای نخستین بار در ایران با مجوز وزارت بهداشت

دستگاه محرک عصبی عضلانی تحت عنوان پاراواک برای نخستین بار در ایران توسط تیم تحقیقاتی مرکز سامانه های عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران تولید و پروانه ساخت آن صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گروه بیوالکتریک اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی اعلام کرد: دستگاه محرک عصبی عضلانی تحت عنوان پاراواک برای نخستین بار در ایران توسط تیم تحقیقاتی مرکز سامانه های عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران تولید و موفق به اخذ پروانه ساخت از وزارت بهداشت گردید.

بر اساس این گزارش، افرادی که دچار ضایعه نخاعی هستند علاوه بر مشکلات حرکتی، در اثر عدم تحرک دچار عوارضی از قبیل پوکی استخوان، آتروفی عضلانی و سفتی مفاصل می باشند. از روش های مطرح برای رفع مشکلات حرکتی در افراد دچار ضایعه نخاعی استفاده از فناوری عصبی است. دستگاه پاراواک یک سیستم قابل حمل میکروالکترونیکی با کنترل تراشه های ریزپردازنده ای است که بر مبنای سیستم عصبی مرکزی انسان، حرکت را در عضو ایجاد و کنترل می کند.

یادآوری می شود دستگاه مذکور موجب توانبخشی عصبی و کمک به ایستادن و گام برداشتن افراد ضایعه نخاعی کمری بدون استفاده از بریس می گردد.