اخبار : اولین جلسه ستاد توزیع دارو استان تهران در سال جاری با حضور معاونین غذا و داروی سه دانشگاه و شرکت های پخش دارویی برگزار شد.

اولین جلسه ستاد توزیع دارو استان تهران در سال جاری با حضور معاونین غذا و داروی سه دانشگاه و شرکت های پخش دارویی برگزار شد.

جلسه ستاد توزیع دارو با هدف همکاری شرکت های پخش دارویی با دانشگاههای علوم پزشکی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایفدانا -ازروابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه ستاد توزیع دارو با هدف همکاری شرکت های پخش دارویی با دانشگاهها، با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فرزاد پیرویان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیران شرکت های پخش دارویی در روز چهارشنبه 17 مرداد 97  در سالن  G6 ساختمان مرکزی دانشگاه  برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر حاجی محمودی گفت: با توجه به بحث تاخیر پرداخت بیمه ها و محرومیت های ارزی درکشورنیازمند همکاری مستقیم و مدیریت جدی با شرکت های پخش دارویی هستیم .

دکتر پیرویان معاون غذا و دارو دانشگاه شهید بهشتی نیز در ادامه افزود:  به منظور جلوگیری از قاچاق دارو و سهولت در تامین دارو به مصرف کنندگان نیازمند همکاری شرکت های پخش با دانشگاهها، ایجاد شبکه پخش چابک و محافظت از موجودی داروها بوده  و باید تمامی دانشگاهها دسترسی کامل به داده های واقعی را داشته باشند .

معاون غذا و دارو دانشگاه در خصوص پرداخت مطالبات به شرکت های دارویی تصریح کرد: سه دانشگاه علوم پزشکی

ایران، تهران و شهید بهشتی تمام تلاش خودرا جهت رفع این موضوع بخصوص در بخش بیمارستانی کرده اند.

در ادامه این جلسه مدیران برخی شرکت های پخش دارویی در خصوص پرداخت مطالبات شرکت های دارویی با اوراق اختصاص داده شده به دانشگاه، ساماندهی دارو دهی به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه و تعیین سهیمه برای داروهای تحت کنترل نظرات خود را اعلام و با معاونین سه دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخته و مهمترین شاخص های عملکردی مورد بررسی قرار گرفت .

توضیح اینکه در پایان جلسه مصوب شد: شرکت های پخش در خصوص فروش نامتعارف داروها مدیریت جدی داشته و همکاری لازم را با دانشگاهها داشته باشند، سازمان غذا و دارو نیز توزیع داروهای خاص و کمبود داروها را با هماهنگی شرکت های پخش انجام دهند، تمامی  شرکت های پخش کد کاربری و رمز عبور را به منظور پایش توزیع دارو در اختیار دانشگاه ها قرار دهند.  همچنین نظارت بر عدم دریافت چک غیر موسس توسط شرکت های پخش دارویی، ضرورت پرداخت مطالبات شرکت ها در خصوص داروهای مخدر، ضرورت توزیع داروهای خاص و تامین ضروری و فوریت آنها در بیمارستان های دانشگاهی از دیگر نکات مطرح شده در جلسه بود.

 یاداور می شود: در این جلسه مدیران عامل بیش از سی شرکت پخش دارویی حضور داشتند.