اخبار : فارغ التحصیلان زیست فناوری کار یاد می گیرند

فارغ التحصیلان زیست فناوری کار یاد می گیرند

رئیس انستیتو پاستور ایران از تهیه بسته های تربیت فناور در حوزه زیست فناوری خبر داد و گفت: این فناوران می توانند جذب شرکت های دانش بنیان شوند.

رئیس انستیتو پاستور ایران از تهیه بسته های تربیت فناور در حوزه زیست فناوری خبر داد و گفت: این فناوران می توانند جذب شرکت های دانش بنیان شوند.

مصطفی قانعی، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تربیت متخصصان فناور در حوزه زیست فناوری گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که  معمولا فارغ التحصیلان تنها درس می خوانند و عملا نمی توانند کاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه این افراد تنها مدرک دارند، افزود: از این رو درصدد آمدیم تا فارغ التحصیلان را مورد حمایت قرار دهیم که بتوانند در حوزه زیست فناوری کاری انجام دهند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری خاطر نشان کرد: در همین راستا، بسته های تربیت فناور را ایجاد کردیم تا این فارغ التحصیلان به یک فناور تبدیل شوند.

به گفته قانعی، این  کار در انستیتو پاستور اجرایی می شود به این شکل که یک فارغ التحصیل فناوری به آنجا می رود و در هر بخشی که تمایل دارد آموزش می بیند.

وی با اشاره به برخی بخش هایی که زیرمجموعه این بسته آموزشی هستند، گفت: کنترل کیفی فناوری، تخمیر در زیست فناوری، خالص سازی در زیست فناوری و... می توانند از بخش هایی باشند که فارغ التحصیلان  در آن بخش آموزش می بینند.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: بعد از این آموزش ها، فارغ التحصیلان فناور می توانند جذب شرکت های دانش بنیان شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان نیاز به افرادی دارند که در زمینه های مختلف توانایی انجام کاری داشته باشند که با این بسته های آموزشی، این مزایا در اختیار شرکت ها قرار می گیرد.