اخبار : تشدید نظارت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی/ مردم در صورت مشاهده تخلف، آنها را به شماره ١٩٠ گزارش دهند

تشدید نظارت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی/ مردم در صورت مشاهده تخلف، آنها را به شماره ١٩٠ گزارش دهند

وزیر بهداشت گفت: در آینده برای خریدها به شرکت‌ هایی اتکا می‌ کنیم که در روزهای سخت در کنار وزارت بهداشت ماندند.

به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش سراسری معاونان غذا و داروی دانشگاه های سراسر کشور درخصوص نظارت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: در حوزه دارو نظارت ها شدیدتر است، اما کافی نیست. همچنین درحوزه تجهیزات پزشکی هم نظارت ها باید تشدید شود.

دکتر هاشمی افزود: بخشی از نظارت ها نرم افزاری بوده و تحت کنترل کامل است، به این صورت که هر محصولی که وارد کشور می شود کدگذاری شده و از گمرک تا مصرف کننده قابل تعقیب است.

وزیر بهداشت درخصوص نظارت دانشگاه ها خاطرنشان کرد: درعین حال دانشگاه ها نیز اهرم های نظارتی خوبی دارند، اما اینها نافی این نیست که مردم کمک نکنند، مردم درصورت مشاهده تخلف و مواردی مانند احتکار دارو، کالاها و تجهیزات پزشکی باید آنها را به شماره ١٩٠ گزارش دهند.

دکتر هاشمی تصریح کرد: تامین ارز مورد نیاز برای دارو و تجهیزات پزشکی نیز طبق قول رییس جمهور عمل خواهد شد و در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت و نرخ ارز تا پایان فروردین ماه سال ٩٨ همین میزان خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: البته ارز دولتی به مکمل‌ های خارجی که برای بدنسازی و مصارف غیر دارویی استفاده می شوند تعلق نگرفته بلکه به مکمل ها ارز غیر رسمی تعلق می‌گیرد. ٢٢ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی نیز مشمول ارز رسمی می شوند. در عین حال دولت برای تامین ارز در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی تمام پیش بینی‌ های لازم را انجام داده است.

دکتر هاشمی در پاسخ به سوالی درباره عدم همکاری برخی شرکت‌ های تولید و توزیع کننده دارو و تجهیزات پزشکی نیز بیان کرد: شخصی ‏که کاسب است، فکر آینده را هم می کند. خوش رفتاری یکی از مهمترین روش‌ های موفقیت در کسب و کار است که موجب افزایش روزافزون مشتری می شود.

وزیر بهداشت گفت: این روزها بالاخره ‏می‌ گذرد، اما بیمارستان‌ ها در جای خود باقی خواهند ماند. در نتیجه برای شرکت‌ ها که با بیمارستان ها کار می کنند و در این روزها همکاری نکردند، مجازات‌ هایی در نظر خواهیم گرفت.

‏ وزیر بهداشت با بیان اینکه در آینده نیز برای خریدها به شرکت‌ هایی اتکا می‌ کنیم که در روزهای سخت در کنار وزارت بهداشت ماندند، افزود: معمولا شرکت‌ های خرده پا و تازه کار همکاری نمی کنند و قدیمی‌ تر ها در این زمینه با اخلاق‌ تر رفتار می‌ کنند.‏

http://www.behdasht.gov.ir/179988