اخبار : وجود 1000 شرکت تولیدی در حوزه تجهیزات پزشکی داخلی

وجود 1000 شرکت تولیدی در حوزه تجهیزات پزشکی داخلی

شرکت صنایع الکترونیکی شیراز(صاشیراز) با توجه به زیرساخت ها و نیروی تخصصی خوبی که در اختیار دارد می تواند در حوزه تجهیزات پزشکی فعال تر باشد و تجهیزات پزشکی را به عنوان یک رکن در درون خود ببیند.

به گزارش وبدا، دکتر رضا مسائلی در دیدار مدیرعامل و مدیران شرکت صنایع الکترونیکی شیراز(صاشیراز)، اظهار داشت: شرکت صااصفهان فعالیت بسیار خوبی در بازار و فروش محصولات تجهیزات پزشکی داشته و سهم قابل توجهی از بازار در بخش های تجهیزات پزشکی را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: مجوزهای لازم برای توسعه و تقویت تجهیزات پزشکی را به شرکت صاشیراز ارائه می کنیم، چراکه این امر موجب پیشرفت کشور می شود. چنانچه این مجوزها ارائه نشود، کوتاهی کرده ایم. بنابراین لازم است که تعامل بیشتری با این مجموعه داشته باشیم.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه زیرساخت ها و متخصصان بسیار خوبی در مجموعه صاشیراز وجود دارند و کار ما در وزارت بهداشت، فقط صدور مجوز و اعتباربخشی نیست، بلکه ارتباط ما و مجموعه های ارزشمندی مانند صاشیراز می تواند موثر باشد.

دکتر مسائلی با بیان اینکه شرکت صاشیراز باید بازار هدف خود را مشخص و شناسایی کند، گفت: این مجموعه با شناخت بازار هدف می تواند با رقبای بین المللی خود رقابت داشته باشد.همچنین راه اندازی آزمایشگاه مرجع و همکار وزارت بهداشت در این مجموعه، به پیشرفت کشور کمک می کند.

وی با اشاره به وجود 100 شرکت تولیدی در حوزه دارو، اظهار داشت: در حوزه تجهیزات پزشکی 1000 شرکت تولید کننده داخلی، 220 شرکت وارد کننده، 6100 کمپانی و بیش از 280 هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور وجود دارد.

مشاور وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: وزارت بهداشت به صاشیراز و صااصفهان، نگاه مثبتی دارد، چون محصولات این مجموعه ها، سرمایه بزرگی برای کشور بوده و در عین حال، ارزشمند هستند و این ظرفیت علاوه بر خلق ثروت می تواند خلاهای تولید و نیازهای کشور را برطرف کند.

http://www.behdasht.gov.ir/179981