اخبار : برگزاری نخستین کارگاه آموزشی بسته بندی (PACKAGING) در حوزه تجهیزات پزشکی در راستای دوره های آموزشی ایزو و اخذ نشان CE

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی بسته بندی (PACKAGING) در حوزه تجهیزات پزشکی در راستای دوره های آموزشی ایزو و اخذ نشان CE

نخستین کارگاه آموزشی PACKAGING در حوزه تجهیزات پزشکی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی با همکاری شرکت آروند فن پارس در محل اداره کل تجهیزات پزشکی با هدف آموزش و ارتقای سطح علمی و دانش تولیدکنندگان و در راستای دوره های آموزشی اخذ نشان CE برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مهندس رزا مختاری رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی بسته بندی (PACKAGING) در حوزه تجهیزات پزشکی در محل اداره کل تجهیزات پزشکی خبر داد.
وی افزود: نخستین کارگاه آموزشی PACKAGING در حوزه تجهیزات پزشکی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی با همکاری شرکت آروند فن پارس در محل اداره کل تجهیزات پزشکی با هدف آموزش و ارتقای سطح علمی و دانش تولیدکنندگان در راستای دوره های آموزشی اخذ نشان CE برگزار شد.

مهندس مختاری بیان کرد: کارگاه مذکور روز چهار شنبه مورخ1397/05/24 به مدت 4 ساعت با حضور شرکت های تولیدکننده آغاز گردید.

وی گفت: در این کارگاه 20 نفر از متخصصین حوزه تولید تجهیزات پزشکی از بخش های کنترل کیفی، تحقیق و توسعه و مسئولین فنی شرکت کردند و سرفصل های آموزشی استانداردهای EN868 و ISO11607 تدریس شد.

رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی ادامه داد: در ارزشیابی شفاهی از شرکت کنندگان در این دوره مشخص شد که برگزاری دوره های آموزشی موجب افزایش سطح آگاهی آموزش گیرندگان خواهد شد.

براساس این گزارش، مدرس دوره خانم مهندس دلداری طی مصاحبه ای کوتاه بیان کرد: در این کارگاه به بیان اهمیت بسته بندی تجهیزات پزشکی و نوع ماده بکار رفته در آن برای سلامت کارکنان بیمارستانی و بیماران پرداخته شد.
وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری و دوری از بروز آسیب به محصول، روش استریل تجهیزات پزشکی بسته بندی شده باید متناسب با فرآیند استریلیزاسیون بوده و به عنوان مانعی موثر در برابر نفوذ میکروارگانیسم ها باشد. ضمن اینکه استانداردهای رعایت شده در این امر علاوه بر رعایت الزامات بسته بندی باید شامل طراحی، ردیابی و سازگاری با محیط نیز باشد. درواقع بسته بندی وسیله پزشکی به عنوان بخشی از وسیله پزشکی در نظر گرفته شود.