اخبار : معاون غذا و دارو دانشگاه ایران در همایش تخصصی استاندارد های تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت

معاون غذا و دارو دانشگاه ایران در همایش تخصصی استاندارد های تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت

دکتر ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشمی ایران در هشتمین همایش همایش تخصصی استاندارد های تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت مورخ 21و 22 مرداد ماه سال جاری در سالن همایش های رازی به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران : دکتر ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشمی ایران در هشتمین همایش همایش تخصصی استاندارد های تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت مورخ 21و 22 مرداد ماه سال جاری در سالن همایش های رازی به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این کنگره دکتر ناصری پور ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران بعنوان رئیس همایش ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از کلیه دست اندرکاران برگزاری کنگره، درخصوص اهمیت پایش کنترل عفونت در مراکز درمانی و تاٌثیر مستقیم آن بر کاهش تعداد روزهای بستری بیمار و آثار اشاره کرد و اعلام داشت : در زمینه نحوه ضد عفونی تجهیزات پزشکی و اثربخشی آن ، پژوهش‌هایی در ۳۰ بیمارستان خصوصی و دولتی تابعه صورت پذیرفته که در دست بررسی می باشد. 

در ادامه دکتر ولائی معاون غذا و دارو ، علاوه بر تاکید نقش واحد تجهیزات پزشکی در این حوزه و پژوهش های انجام شده در مراکز تابعه افزود : در این راستا چک لیست هایی توسط واحد تجهیزات پزشکی تهیه گردیده که بر مبنای مشاهدات مستندات و مصاحبه تکمیل و نتایج پایش گردید.

نتایج به دست آمده حاکی از آن است که اصلاح برخی فرآیند ها و آموزش پرسنل ضروری است . لذا در این زمینه آموزش‌های لازم پیش بینی نقاط ضعف و قوت به مراکز اعلام و پس از آن دوره پایش مجدد در دست اقدام می باشد.