اخبار : همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران

همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران

همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران روز چهارشنبه 24مردادماه 97 در سالن همایش های رازی برگزار شد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران: همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی  ایران روز چهارشنبه 24مردادماه 97  در سالن همایش های رازی برگزار شد.

 در این همایش دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، دکتر اصغری  رییس سازمان غذا و دارو، دکتر ناصری پور رییس دانشگاه  ، دکتر ولایی  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران ، مدیران کل  سازمان غذا و دارو و معاونین غذا و داروی سراسر کشور حضور داشتند.
در ابتدا دکتر اصغری معاون وزیر بهداشت و درمان ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه عنوان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی خاص در حال حاضر  یکی از بحث های مهم ، تامین دارو و تجهیزات پزشکی است که ما به عنوان متولیان این امر تمام سعی و تلاش خود را بکار گیریم تا رضایت مردم جلب شود.
وی گفت: این جنگ اقتصادی و نوسانات ارزی عوارضی دارد که باید با آن مقابله شود. در واقع با توجه به تحریم های پیش رو باید نظارت بیشتری صورت پذیرد و همکاری تمامی بخشهای مرتبط گسترش یابد تا خللی در روند تامیم دارو و تجهیزات پزشکی پیش نیاید.
رییس سازمان غذا و داروی کشور بیان کرد: داروخانه داران باید مسئولیت اجتماعی داشه باشند و فعالتر از گذشته در عرضه داروی مورد نیاز مردم فعال باشند ، همچنین داروها با قیمت مصوب به فروش رسد ودر صورت عدم عرضه و یا احتکار با کمک سازمان تعزیرات برخورد انتظامی شود.
وی افزود: هچنین شرکت های پخش دارو باید با مجوز  و نظارت سازمان غذا و دارو اقدام به توزیع دارو نمایند.
دکتر اصغری از تمامی معاونین غذا و دارو خواست تا با توجه به شرایط پیش رو ، نظارت بیشتری بر فعالیت مراکز تابعه داشته باشند تا مردم دغدغه کمتری داشته باشند.
حمایت از تولید داخلی ،فعال کردن خطوط تولید دارویی بسته شده ، تشدید نظارت ها  بر توزیع و قیمت داروهها و نسخ دارویی، تجویز منطقی دارو، فعال کردن کمیته های بیمارستانی ، به روز رسانی مطالبات داروخانه های دولتی از بیمه ها و عدم تجویز دار وهای خارج از فهرست از جمله نکات مهمی بود که توسط ایشان مطرح شد.
شایان ذکر است در این همایش ، معاونین غذا و دارو تجارب و گزارشات خود را ارائه نمودند.