اخبار : لزوم آرایش جدید در تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌های کنترل برای ارائه خدمت بهینه

لزوم آرایش جدید در تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌های کنترل برای ارائه خدمت بهینه

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شرایط جدیدی که کشور در آن قرار دارد گفت: آمادگی لازم برای مدیریت فعالیت ها در حوزه غذا و دارو با برنامه‌ریزی‌های دقیق و لازم صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایفدانا، دکتر غلامرضا اصغری در مراسم چهاردهمین گردهمایی روسای آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو، برگزاری این گردهمایی سراسری دو روزه را فرصت مناسبی برای اولویت بندی فعالیتهای آزمایشگاه ها دانست و افزود: بررسی شود که چه اقداماتی باید در شرایط فعلی انجام پذیرد که در شرایط عادی انجام نمی‌گرفته و چه اقداماتی لزوما از ضرورت قبلی برخوردار نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه رفتار حوزه های مختلف سلامت باید هماهنگ و متناسب با شرایط فعلی کشور باشد،اظهار کرد: باید اطمینان حاصل شود، محصولی که به دست مردم می‌رسد از ایمنی، سلامت و کیفیت لازم برخوردار است.

 وی ادامه داد: در شرایط جدید که هر روز و شاید هر لحظه با اطلاعات و انتشار اخبار آن آشنا هستیم و با وضع مقررات ظالمانه از سوی آمریکا برای افزایش رنج و زحمت مردم در دسترسی به ملزومات، قطعاً تمام صنایع تحت تاثیر قرار گرفته اند و در تامین مواد اولیه و یا ملزومات جنبی با مشکلاتی مواجه می شوند، همچنین بالتبع با شرایط ویژه ای چون تورم، گرانی و احتکار محصولات نیز مواجه هستیم. در این شرایط باید در این وضعیت نظارت بر محصولات سلامت محور را تضمین کنیمو در این زمینه به مردم اطمینان خاطر دهیم.

 رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه همزمان باید به ادامه حیات صنایع داخلی کمک شود گفت: مشخصا تمام صنایع در شرایط ویژه ای قرار دارند. باید به شکلی که کیفیت محصولات تولیدی نیز حفظ شود، درمورد نحوه برخورد با آنها تجدید نظر کنیم و از برخورد فرسایشی و بوروکراتیک پرهیز کنیم.

دکتر اصغری در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم آرایش جدید خدمت دهی در حوزه آزمایشگاههای کنترل و تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد: قرار نیست در شرایط دشوار، دستگاه های آزمایشگاهی از کار بیفتند، باید با برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم به مردم خدمات مورد نیاز آنها به بجا و موقع را ارائه دهیم و این امر با استعداد و توان موجود در این حوزه شدنی است.