اخبار : نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آغاز به کار کرد

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آغاز به کار کرد

هفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش، فناوری و فن بازار از امروز با حضور فناوران، محققان و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج آغاز بکار کرد. به گزارش خبرنگار مهر، مجید متقی طلب دبیرهفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش، فناوری و فن بازار که عصر امروز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه امسال با همکاری ۸۴ دانشگاه، ۳۶ پژوهشگاه، ۳۰ پارک علم و فناوری، ۶ مرکز رشد و ۸۲ موسسه دولتی و خصوصی آغاز بکار کرد.

هفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش، فناوری و فن بازار از امروز با حضور فناوران، محققان و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید متقی طلب دبیرهفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش، فناوری و فن بازار که عصر امروز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه امسال با همکاری ۸۴ دانشگاه، ۳۶ پژوهشگاه، ۳۰ پارک علم و فناوری، ۶ مرکز رشد و ۸۲ موسسه دولتی و خصوصی آغاز بکار کرد.

وی افزود: دستاوردهای پژوهشی و فناوری ارائه شده در این نمایشگاه در سازه ای به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و ۵۰۸ غرفه عرضه می شوند که از این میان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ۳۹ غرفه، دانشگاه آزاد ۳۵ غرفه، پارک های علمی و فناوری و مراکز رشد ۳۶ غرفه، شرکت های بخش خصوصی و متولیان منفرد ۸۲ غرفه و پژوهشگاهها و مراکز تحقیقاتی ۳۰۶ غرفه دارند.

وی با اشاره به حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این مراسم گفت: تاکنون ۲۰ نفر از این دانشجویان که در کشورهای اسپانیا، روسیه، ایتالیا، ایرلند و انگلستان مشغول به تحصیل هستند در این مراسم حضور دارند.

وی با اشاره به سامانه ایران تک هاب گفت: مشخصات شخصی و دستاوردهای پژوهشی در این سامانه به ثبت رسیده است.

دبیر هفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش، فناوری و فن بازار افزود: ۳ هزار و ۵۳۶ فناوری از سوی ۲ هزار و ۶۸۳ فناور در این سامانه به ثبت رسیده است.

متقی طلب با بیان اینکه در این مراسم ۲۱ نفر از ۱۰ کشور اسلامی حضور دارند، تصریح کرد: از سال گذشته ارتباطات وزارت علوم و سایر وزارتخانه ها محکم و منسجم تر مورد پیگیری قرار گرفته به طوری که وزارت دفاع، وزارت صنعت، معدن و تجارت، آی سی تی و ... در این نمایشگاه حضور دارند.

دبیرهفدهمین نمایشگاه هفته ملی پژوهش، فناوری و فن بازار با بیان اینکه در سال گذشته موضوع TRL یا سطح آمادگی فناوری برای طرح ها مد نظر قرار گرفته شده بود، گفت: امسال سطح آمادگی صنعتی طرح ها و سطح آمادگی برنامه ریزی آنها نیز مد نظر قرار گرفته شده است.

وی گفت: ۱۳ موسسه غیرایرانی از کشورهایی همچون آلمان، فرانسه در این نمایشگاه نیز حضور دارند.

متقی طلب با بیان اینکه همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این نمایشگاه حضور فعال دارند تا بین داخل و خارج ارتباطات شکل بگیرد.