اخبار : موضوع نقدینگی در حوزه سلامت، بسیار جدی است

موضوع نقدینگی در حوزه سلامت، بسیار جدی است

وزیر بهداشت گفت:­ موضوع نقدینگی، موضوعی بسیار جدی است،

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: گزارش‌های بسیار خوبی از سازمان غذا و دارو و همچنین موفقیت‌های دانشمندان کشورمان در بخش داور و تجهیزات پزشکی ارائه شد و به طور عمده به­ دنبال چالش‌های بودیم که با آن‌ها مواجه هستیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محدودیت‌هایی که آمریکا برای کشور‌های ثالث در تأمین مواد اولیه و همچنین تجهیزات پزشکی ­ایجاد کرده، هزینه‌های ما را افزایش داده است و آسیب‌های که ممکن است به بعضی از بیماران وارد شود و پرونده‌های حقوقی که لازم است در این باره تشکیل و به مجامع بین المللی ارائه شود در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی افزود: همچنین موضوع دیگر، قیمت دارو و تجهیزات پزشکی بود که درباره آن بحث و تبادل نظر و مقرر شد­ سازمان برنامه و بودجه در نخستین فرصت راهکار‌هایی را برای قیمت گذاری و تامین نقدینگی بیاندیشد.
قاضی­ زاده هاشمی گفت: ما پول بیشتری نمی‌خواهیم و همان اعتباری که در­ بودجه سالانه آمده کافی است، معتقدیم به جای آنکه اوراق­ بدهند و یا با تأخیر پرداخت کنند، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه به موقع ­پرداخت کنند و اعتباری که دولت و مجلس در قانون بودجه تخصیص داده اند کفایت می‌کند و بحث بر زمان آن است.
وزیر بهداشت افزود: بنده معتقدم موضوع دارو و تجهیزات پزشکی مثل هواست­، زیرا انسان نمی‌تواند بدون نفس کشیدن زنده بماند.
وی گفت: ضرورت دارد بانک مرکزی و همچنین سازمان برنامه بودجه، دولت و دستگاه‌های مذکور در این حوزه توجه ویژه داشته باشند.
قاضی زاده هاشمی افزود: همه در تلاش هستیم تا از این بابت آسیبی به مردم و بیماران وارد نشود.