اخبار : زمینه ورود تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داخلی به بازارهای بین المللی فراهم شده است

زمینه ورود تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داخلی به بازارهای بین المللی فراهم شده است

در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه صادرات تجهیزات پزشکی بیان شد: زمینه ورود تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داخلی به بازارهای بین المللی فراهم شده است و گرفتن صادرات های بین المللی که زمینه سازی توسعه صادرات را برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داخلی فراهم می کنند در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی تجهیزات پزشکی ، دکتر رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در حاشیه رونمایی از سامانه صادرات تجهیزات پزشکی گفت: یکی از برنامه های مهمی که وزارت بهداشت با همکاری وزارت صمت درحوزه تجهیزات پزشکی دارد صادرات تجهیزات پزشکی است لذا درسال جاری یک رشد 10برابری را هدف گذاری و تا پایان سال 240میلیون دلارصادرات محصولات تجهیزات پزشکی خواهیم داشت که امیدواریم به این هدف مهم دست یابیم.

وی تصریح کرد: اولویت قراردادن تولیدکنندگانی که درزمینه صادرات فعالیت می کنند ، حضوردر نمایشگاهای بین الملی و رتبه یک و نیز نمایشگاه عمان هلث که ابتدای مهرماه برگزارشد و نمایشگاه مدیکا که طی ماههای آینده برگزار خواهد شد از اهداف و رویکردهای صادراتی این اداره کل است.

دکتر مسائلی افزود: گرفتن صادرات های بین المللی که زمینه سازی توسعه صادرات، اولویت قراردادن تولیدکنندگانی که درزمینه صادرات فعالیت می کنند ، حضور در نمایشگاهای بین الملی و رتبه یک و نیز نمایشگاه عمان هلث که ابتدای مهرماه برگزار شد و نمایشگاه مدیکا که طی ماههای آینده برگزار خواهد شد از سیاست های وزارت بهداشت است.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: حضور شرکت های فعال صادراتی که در کشور ظرف چند ماه گذشته شکل گرفته اند و سبد محصولات صادراتی تجهیزات پزشکی را شکل داده اند و به کشورهای سوریه ، عراق و کشورهای آسیای میانه صادرات داشته اند ازدیگر اهداف اصلی ما در راه اندازی سامانه صادرات است.

دکتر مسائلی گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی کیفیت تجهیزات پزشکی توجه به استانداردهای بین الملی را به عنوان یک رکن اساسی مد نظر قرار داده است و امیدواریم این هدف تا پایان سال اجرایی شود. صادرات به اتحادیه اروپا به دلیل اینکه محصولات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایرانی کیفیت بالایی دارند و استاندارد صادرات به اتحادیه اروپا را کسب کرده اند ، این اداره کل دریافت این استاندارد را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: سامانه صادرات بصورت آنلاین و به دو زبان فارسی و انگلیسی در کوتاهترین زمان پروانه های صادراتی که برای وزارتخانه های بهداشت کشورهای هدف لازم است درقالب یک گواهینامه صادر می کند. انجام این امور قبلا بصورت دستی بوده است و از امروز این سامانه در وب سایت imed.ir در اختیار صادرکنندگان قرارگرفته است. براین اساس تولیدکنندگان و صادرکنندگان می توانند با ثبت اطلاعات خود در این سامانه پروانه صادات دریافت کنند.

وی افزود: یکی ازمهمترین اهداف ما درراه اندازی این سامانه شفافیت صادراتی، دسترسی به آمارصادرکنندگان ، اطلاعات وجزئیات محصولاتی که صادرمی شوند در وزارتخانه ثبت شوند که قابلیت ارجاع را نیز دارد واین اطلاعات برای کشورهای منطقه و یا وزارتخانه های بهداشت کشورهای هدف که می توانند به سایت مراجعه کنند نیز قابل دسترسی است.