اخبار : زمینه صادرات یکهزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی فراهم شد

زمینه صادرات یکهزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی فراهم شد

رئیس اداره صادرات تجهیزات پزشکی با اشاره به راه اندازی سامانه صادرات این اداره گفت: راه اندازی این سامانه زمینه صادرات یکهزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی را فراهم خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی تجهیزات پزشکی، مهندس اسحاق عامری ،رئیس اداره صادرات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه هم اکنون یکهزار تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت می کنند افزود: طی یک سال گذشته تولیدکنندگان برای دریافت مجوز صادرات مجبور بودند حضوری به وزارت بهداشت مراجعه کنند که این وزارتخانه نیز مورد به مورد به پروانه ها رسیدگی و مجوزها را صادر می کرد اما این سامانه کمک بزرگی برای رفع این مشکلات خواهد کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به هدف گذاری وزارت بهداشت برای افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی در سال جاری این اداره کل اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه ای کرده که در کمتر از 72 ساعت مجوز پروانه محصولات صادراتی را به هر شرکت صادر کننده اعطا می کند.
مهندس عامری بیان کرد: راه اندازی این سامانه گام بلندی در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک، شفاف سازی آمار و اطلاعات و چابک سازی سیستم های اداری برداشته است.
وی گفت:مهمترین هدف اداره کل تجهیزات پزشکی از راه اندازی این سامانه کاهش رفت و آمد حضوری شرکت ها به وزارت بهداشت و سازمانهای مربوطه است تا بتوانند بصورت متمرکز در بازاریابی و بازرگانی خارجی مشتری برای محصولات خود پیدا کنند.
رئیس اداره صادرات تجهیزات پزشکی با اشاره به راه اندازی سامانه صادرات این اداره گفت: راه اندازی این سامانه زمینه صادرات یکهزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی را فراهم خواهد کرد.
گفتنی است، سامانه آنلاین صادرات تجهیزات پزشکی به دو زبان فارسی و لاتین با هدف شفافیت صادراتی، دسترسی به آمارصادرکنندگان ، دستیابی به اطلاعات وجزئیات محصولاتی که صادر می شوند، از هفته گذشته شروع به فعالیت کرده است.