اخبار : عرضه بسته بندی محصولات پزشکی ایرانی با یک سوم قیمت در بازارهای جهانی

عرضه بسته بندی محصولات پزشکی ایرانی با یک سوم قیمت در بازارهای جهانی

نائب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت:بسته بندی محصولات پزشکی ایرانی با یک سوم قیمت های خارجی به بازارهای جهانی عرضه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی، مهندس محمدرضا کمپانی، با اشاره به بسته بندی مرغوب محصولات پزشکی اشاره کرد که در دنیا یکی از خدمات بسیار سودده است و افزود: به عنوان مثال خدمات تجهیز اتاق های عمل ، آی سی یو، سی سی یو یکی از مواردی است که سود خوبی نصیب تولیدکنندگان ایرانی می شود.
وی اظهارکرد: برنامه های بلند مدتی برای ارائه بسته بندی های مرغوب محصولات پزشکی ایرانی به کشورهای خارجی طراحی شده است بطوری که بسته بندی محصولات پزشکی مابا یک سوم قیمت های خارجی به بازارهای جهانی عرضه می شود.
مهندس کمپانی گفت: بهره برداری از سامانه صادرات اداره کل تجهیزات پزشکی می تواندکمک بسیار زیادی در انتشار و اطلاع رسانی از محصولاتی که قابلیت صادرات دارند و یا محصولات صادر شده و نیز خریداران در بازارهای بین المللی کند.
وی اظهار کرد: از مهمترین مزایای سامانه صادرات وجود دو زبان فارسی و لاتین برای محصولات تولیدکنندگان است که همین امر می تواند در راستای بالابردن سطح اطلاعات شرکتها تاثیر گذار باشد.
نائب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: وقتی تولید کنندگان ایرانی به بازارهای جهانی ورود پیدا می یابند ابتدا شرکت های خارجی سهم آنها را در بازارهای داخلی مطرح و بعد تصمیم به همکاری و سرمایه گذاری با تولیدکنندگان می کنند و بالعکس این فرایند نیز برای کشورهای خارجی در ایران برای خرید محصولات آنان می افتد چرا این موضوع برای هر کشور و سرمایه گذاری بسیار با اهمیت است.
مهندس کمپانی با تاکید بر اینکه فراگیری دانش یک محصول در داخل کشور تولید کننده بسیار مهم است ،افزود: وجود سامانه صادرات می تواند در رابطه با تصمیم برای خرید محصول از سوی خریدار و سرمایه گذار مورد توجه قرار گیرد و این سامانه با مستند سازی دقیق و شفاف قابلیت اطمینان برای خریداران خارج از کشور را به وجود خواهد آورد.
وی در خصوص میزان صادرات تولیدکنندگان و تعداد شرکت های صادر کننده بیان کرد: میزان صادرات ما طبق آمار گمرک در سال گذشته 24 میلیون دلار بوده است و چنانچه بخواهیم با صادرات کل کشور مقایسه کنیم عدد بزرگی نخواهد بود.
مهندس کمپانی اظهار کرد: تجهیزات پزشکی ایران صنعتی با تکنولوژی بالا دارد که حدود 10سال است وارد بازارهای جهانی شده و در هر نمایشگاهی که حضور می یابد صنعت تجهیزات پزشکی ما را عمدتا مصرف کننده و نه تولید کننده می شناسند اما به مرور روند صادرات افزایش یافته است و آن به جذب اطمینان مصرف کنندگان در خارج از کشور برمی گردد که در این راستا نیز راهکارهایی اجرایی شده تا بتوانیم سریعتر به این مهم دست یابیم، که می توان به حضور در نمایشگاههای مختلف، قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالای محصولات اشاره کرد.
نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: امیدواریم در ایران و خارج از کشور بتوانیم محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب تولید و عرضه کنیم.یکی از مناطق بسیار خوب برای عرضه محصولات ایرانی کشورهای افریقایی است که با توجه به اینکه 90 درصد جمعیت آنها قدرت خرید پائینی دارند که فعالیت مستمر و تاثیرگذار انجمن های خیریه جهانی در آن کشورها می تواند زمینه حضور تولیدکنندگان را برای افزایش 10برابری صادرات محصولات پزشکی فراهم کند.