اخبار : اعلام آمادگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و گرجستان برای همکاری همه جانبه در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی

اعلام آمادگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و گرجستان برای همکاری همه جانبه در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی

عضو هیات مدیره و خزانه دار اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان گفت: اتاق بازرگانی مشترک ایران و گرجستان با همکاری کارگزاررسمی خود می تواند ضمن بررسی بازار کشورگرجستان و تحقیقات دقیق و کارشناسی زمینه ایجاد فضای رقابتی و صادرات را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران در آن کشور را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، نشست شناسایی ظرفیت های کشورگرجستان برای صادرات تجهیزات پزشکی در راستای هدف گذاری وزارت بهداشت مبنی برافزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی تا پایان سال و شناسایی امکانات و فرصت های موجود در کشور گرجستان برای صادرات و سرمایه گذاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایرانی برگزارشد.

مهندس امید چوپانکاره، کارشناس اداره صادرات تجهیزات پزشکی در اعلام گزارش جلسه مذکور با بیان اینکه اداره صادرات در نظر دارد طرحی را در قالب اتحادیه تجهیزات پزشکی کشورهای اسلامی راه اندازی کند گفت: در همین راستا با تشکل ها و انجمن هایی که با اداره کل تجهیزات پزشکی تعامل و همکاری دارند را شناسایی و حمایت می کند تا بتواند صادرات تجهیزات پزشکی را در کشورهای اسلامی توسعه دهد.

وی افزود: با توجه به هدف گذاری وزارت بهداشت مبنی بر افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی و رسیدن صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی تا پایان سال جاری به 240 میلیون دلار، در نظر است با توجه به ظرفیت و فرصت هایی که در کشور گرجستان وجود دارد، صادرات تجهیزات پزشکی تولیدکنندگان ایرانی در این کشور توسعه پیدا کند و با استفاده از بخش دولتی و خصوصی و نیز بهره مندی از تسهیلات و امکانات و فرصت های موجود در اتاق بازرگانی در کشور گرجستان این امکان را فراهم سازد.

مهندس چوپانکاره تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان بتوانیم ضمن تبادل نظر و دریافت تحقیقات دقیق کارشناسی در این زمینه صادرات ارزی و حجمی در حوزه تجهیزات پزشکی را افزایش دهیم.

مجید زنگویی، دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه این مرکز درچهار حوزه گردشگری سلامت، دارو و تجهیزات ، توسعه شبکه دانشگاهی و فناوری و طب سنتی و گیاهان دارویی فعالیت دارد گفت: این مرکز با هدف توسعه شبکه فعالان سلامت کشورهای اسلامی فعالیت می کند. بطوری که با شناسایی شبکه ها و مجموعه های موثر در سایر کشورها اقدامات خوبی را درزمینه توسعه شبکه و بخش گردشگری انجام داده است ولی در بخش دارو و تجهیزات موفقیت های چشمگیری را نتوانسته کسب و شبکه ای را ایجاد و راه اندازی کند.

وی افزود: اما با عزمی که اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت در این حوزه دارند این اتفاق مهم رخ خواهد داد و تلاش می کنیم در بخش تجهیزات پزشکی افراد موثر را درسایر کشورها شناسایی و برای توسعه شبکه ای معرفی کنیم. به عنوان مثال اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان می تواند ما را در این حوزه حمایت و پشتیبانی کند به این معنا که با دراختیار قراردادن اطاعات کامل در کشور مذکور ما را در توسعه شبکه تجهیزات همراهی کند.

همچنین دکتر مریم سلطانی، عضو هیات مدیره و خزانه دار اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان با بیان اینکه هفت سال از راه اندازی این اتاق بازرگانی مشترک و تاسیس یک دفتر درتفلیس می گذرد، اظهار کرد: این اتاق با همکاری کارگزار رسمی شرکت حامی نیکان می تواند با بررسی بازار کشور گرجستان و تحقیقات دقیق و کارشناسی زمینه ایجاد فضای رقابتی و صادرات را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران در آن کشور فراهم کند.

وی افزود: شرکت های تولیدی و صادراتی تجهیزات پزشکی که علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور گرجستان هستند می توانند با گرفتن مشاوره های لازم و کارشناسی شده از سوی این کارگزارمورد تائید اتاق بازرگانی اطلاعات دقیقی را برای ورود به بازار کشور گرجستان به دست آورند و در آن کشور فعالیت کنند. به عنوان مثال بیش از یکصد پزشک ایرانی اقدام به تاسیس و راه اندازی یک بیمارستان خصوصی در کشور گرجستان کرده اند که در حال حاضر آماده تجهیز و بهره برداری است لذا تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی می توانند آنان را همراهی کنند.

براساس این گزارش ، در پایان این جلسه مقرر شد کارگزار رسمی شرکت حامی نیکان با بررسی دقیق و کارشناسی، نیازها و فضاهای سرمایه گذاری کشور گرجستان را در زمینه تجهیزات پزشکی شناسایی و معرفی نماید.

گفتنی است ، درنشست شناسایی ظرفیت های کشورگرجستان برای صادرات تجهیزات پزشکی ، سرپرست اداره صادرات تجهیزات پزشکی، رئیس اداره نظارت برتولید وکنترل کیفی تجهیزات پزشکی، نائب رئیس و دبیراتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران، دبیرانجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، عضو هیات مدیره و خزانه دار اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان، دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی ومدیران کارگزار رسمی شرکت حامی نیکان حضور داشتند که در محل این کارگزاری برگزار شد.