اخبار : برگزاری کارگاه آموزشی سامانه صادرات تجهیزات پزشکی

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه صادرات تجهیزات پزشکی

کارگاه آموزشی سامانه صادرات تجهیزات پزشکی با هدف آموزش به شرکت های تولیدکننده و صادرکننده برای دریافت پروانه صادراتی در اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، کارگاه آموزشی سامانه صادرات تجهیزات پزشکی با هدف آموزش به شرکت های تولیدکننده و صادرکننده برای دریافت پروانه صادراتی در اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد.
این کارگاه آموزشی در راستای رونمایی سامانه صادرات تجهیزات پزشکی به منظور آشنایی مدیران عامل و مسئولان فنی شرکت های تولید کننده و صادر کننده و با حضور معاون و کارشناسان اداره فناوری و اطلاعات و کارشناس اداره صادرات تجهیزات پزشکی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این کارگاه بیش از 60 شرکت صادرکننده و تولیدکننده تمامی مباحث مربوط به سامانه الکترونیکی صادرات تجهیزات پزشکی در خصوص صدور و تمدید پروانه های صادرات آموزش داده شد.
در ادامه این کارگاه، شرکت های صادرکننده و تولیدکننده حاضر سوالات و مشکلات خود را در ثبت محصولات در سامانه صادرات تجهیزات پزشکی مطرح کردند و کارشناسان مربوطه ابهامات آنان را برطرف کردند.
گفتنی است، سامانه صادرات تجهیزات پزشکی با هدف شفافیت صادراتی، دسترسی به آمار صادرکنندگان ، دستیابی به اطلاعات و جزئیات محصولاتی که صادر می شوند هفته گذشته رونمایی شد که بصورت آنلاین و به دوزبان فارسی و انگلیسی درکوتاهترین زمان پروانه های صادراتی که برای وزارتخانه های بهداشت کشورهای هدف لازم است، درقالب یک گواهینامه صادرمی کند.
براین اساس، تولیدکنندگان و صادرکنندگان می توانند با ثبت اطلاعات خود در این سامانه در وب سایت imed.ir پروانه صادرات دریافت کنند.