اخبار : ایجاد سبد محصولات صادراتی تجهیزات پزشکی به کشور سوریه تا پایان سال جاری

ایجاد سبد محصولات صادراتی تجهیزات پزشکی به کشور سوریه تا پایان سال جاری

پیرو فراخوان و نشست با صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، سبد محصولات صادراتی تجهیزات پزشکی به کشور سوریه تا پایان سال تنظیم و ایجاد می شود که درهمین راستا تا پایان سال جاری زمینه صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی به کشورسوریه بیش از گذشته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی، نشست هم اندیشی به منظور بررسی فرصت ها و ظرفیت های موجود داخلی جهت صادرات تجهیزات پزشکی به کشور سوریه درراستای هدف گذاری انجام شده و افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی با حضورتولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی درمحل اداره کل تجهیزات پزشکی برگزار شد.

مهندس اسحاق عامری ، سرپرست اداره صادرات تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در این نشست با بیان اینکه شرکت احیا درمان پیشرفته با راه اندازی دفتری در این کشور درحال تدارک پایگاه خدمات پس از فروش در سوریه است، گفت: درحال حاضر فرصتی درسوریه پیش آمده است که نفوذ در بازار تجهیزات پزشکی را ساده ترمی کند، لذا با برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم تا پایان سال جاری با صادرات اقلام تجهیزات پزشکی تولیدکنندگان وارد بازار کشور سوریه شوند.

وی افزود: مهمترین عامل موفقیت در صادرات تجهیزات پزشکی به سوریه، تداوم بازار، ثابت نگه داشتن قیمت ها و ایجاد خدمات پس از فروش است که فروش تجهیزات پزشکی در سوریه به دلیل اختلاف قیمت زیاد با کشور چین و هند می تواند موفق باشد.

عامری با اشاره به اینکه شرکت در نمایشگاه های تجهیزات پزشکی سوریه مفید خواهد بود اما به دلیل مشخص نبودن نمایشگاه اصلی در این کشور، شرکت در تمام نمایشگاه ها امکان پذیر نیست بیان کرد: ماه آینده نمایشگاه اصلی دندانپزشکی در سوریه برگزار می شود که دولت سوریه طی نامه ای از ایران درخواست کرده که با هزینه سوریه، تعدادی دندانپزشک برای بازدید از نمایشگاه به این کشور سفر کنند.

سرپرست اداره صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی در خصوص امنیت کشور سوریه گفت: طی یک سال گذشته امنیت کشور سوریه به مراتب بهتر از بغداد شده است و تولیدکنندگان بدون هیچ دغدغه و نگرانی می توانند در این کشور سرمایه گذاری کنند و در شرایطی که بعضی از کشورها حاضر به همکاری با این سوریه نیستند، بهترین زمان برای ورود ایران به بازار سوریه بدست آمده است.

مهندس عامری با اعلام آمادگی اداره کل تجهیزات پزشکی برای همکاری با شرکت های تولیدکننده و صادرکننده برای صادرات به کشور سوریه اظهار کرد: ابتدا باید شرکت های توانمند در حوزه صادرات جذب شوند که برای احقاق این امر شرکت ها می توانند با توجه به راه اندازی سامانه صادرات تجهیزات پزشکی اطلاعات خود را در پورتال imed.ir ثبت کنند و بعد از نیازسنجی در هر دو کشور ایران و سوریه برای فعالیت شرکت های تولید کننده و صادرکننده در سوریه ، یک تیم کارشناسی برای بازدید و نیازسنجی های جدید به سوریه اعزام خواهد شد که پس از توافق بین دو کشور، برنامه ریزی ، ساز و کار فعالیت شرکت های تولید کننده آغاز و از ابتدای سال آینده فروش را در کشور سوریه آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: سبد محصولات صادراتی تجهیزات پزشکی به کشور سوریه تا پایان سال تنظیم و ایجاد می شود که درهمین راستا تا پایان سال جاری زمینه صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی به کشور سوریه بیش از گذشته خواهد شد.

گفتنی است، دراین جلسه مقرر شد شرکت های تولیدکننده و صادرکننده تجهیزات پزشکی زمینه فعالیت خود را برای صادرات محصولات به کشورسوریه اعلام کنند.