اخبار : تمهید تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی برای دوران تحریم

تمهید تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی برای دوران تحریم

در دومین نشست دوره ای معاونین غذا و دارو و مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های قطب با اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص مشکلات امور تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی، هم اندیشی و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و بهینه سازی تامین ملزومات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، امروز ظهرنشست معاونین غذا و دارو و مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های قطب علوم پزشکی کشور در خصوص تامین تجهیزات پزشکی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، معاون توسعه و مدیریت منابع هیئت امنای صرفه جویی ارزی، سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی و معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در وزارت بهداشت، مسئولیت تامین تجهیزات پزشکی به هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران سپرده شده است و از این پس بعد از تحلیل و پردازش داده های دانشگاهی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی، اقدامات بعدی توسط هیئت امنا انجام می شود.

در ادامه جلسه، مهندس علاالدین سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی در خصوص اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در حوزه تامین توضیحاتی را ارائه داد.

وی گفت: اقدامات وزارت بهداشت در خصوص تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی و پیشگیری از کمبودها، تشکیل گروه نظارت بر تامین تجهیزات برای پایش، برنامه ریزی و اقدامات در خصوص هماهنگی نیاز و عرضه از طریق بهره گیری مدیریت سامانه اعلام کمبود و سامانه توزیع، تشکیل کارگروه های تخصصی تنظیم بازار و برگزاری جلسات اعلام فراخوان های مدون با دانشگاه های علوم پزشکی به منظور هماهنگ سازی اقدامات و تقویت تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی از طریق حمایت از تولید ملی، آسان سازی واردات و انجام واردات موازی حسب ضرورت بوده است.

وی افزود: همچنین برای تدبیر تامین و پیشگیری از کمبود در نیمه دوم سال، فراخوان لزوم ارائه اطلاعات تامین تجهیزات پزشکی توسط شرکت ها داده شد و از سوی دیگر نیاز سنجی ملزومات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی نیز از سوی دانشگاه انجام گرفته است.

در ادامه دکتر کسانی، معاون توسعه و مدیریت منابع مالی هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بیان کرد: با اقدامات انجام شده تا پایان دوره تحریم، هیچ مشکلی در خصوص تامین تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت. از معاونین غذا و دارو و دانشگاه های قطب میخواهیم تا پس از اعلام کمبود های واقعی خود در سایت ثبت کمبودهای تجهیزات پزشکی، مشکلات حاد خود را با هیات امنا و اداره کل تجهیزات پزشکی درمیان بگذارند تا در اسرع وقت حل شود.

در ادامه این نشست، مصوبات جلسه قبل و اقدامات دانشگاه های قطب مرور و در خصوص مسائل و مشکلات امور تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی هم اندیشی شد.

طی این نشست دانشگاه های علوم پزشکی حاضر در جلسه خواستار تعمیم قیمت گذاری به تمام کالاهای ضروری تجهیزات و ملزومات پزشکی شدند و همچنین مقرر شد در خصوص بهینه سازی شیوه های خرید و تامین و راهکارهای صرفه جویی و مصرف منطقی ملزومات پزشکی طرح ها و پیشنهادات خود را جهت تدوین ضوابط و دستورالعمل های مرتبط تدوین و ارسال کنند.