اخبار : عوارض مصرف مکمل های ورزشی، رژیمی غیرمجاز

عوارض مصرف مکمل های ورزشی، رژیمی غیرمجاز

مصرف مکمل های ورزشی در افراد زیر 18 سال ممنوع می باشد و ورزشکاران حرفه ای بالای 18 سال نیز تنها می توانند با نظر پزشک متخصص از مکمل های مجاز استفاده کنند.

به گزارش ایفدانا، دکتر فهمیه خیاط کارشناس امور دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا با اعلام این خبر گفت: فروش و عرضه اقلام نیروزا در تمام باشگاه های ورزشی، عطاری ها و سوپرمارکت ها مطلقا ممنوع است و تنها مکان مجاز برای خرید داروها ومکمل ها فقط داروخانه می باشد چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل، موضوع بصورت قانونی قابل پیگیری است.

وی افزود: اکثر مکمل های قاچاق تقلبی بوده و از کیفیت پایینی برخوردار هستند و عوارض جانبی استفاده از این مکمل ها بسیار زیاد است. معمولا ترکیبات درج شده بر روی ظروف محتوی مکمل های ورزشی، رژیمی غیرمجاز با ترکیبات داخلی ظرف تطابق نداشته وحاوی مواد شیمیایی و یا هورمون هایی هستند که عوارض جانبی به دنبال دارند.

خیاط خاطرنشان کرد: مصرف مکمل های ورزشی در افراد زیر 18 سال ممنوع می باشد و ورزشکاران حرفه ای بالای 18 سال نیز تنها می توانند با نظر پزشک متخصص از مکمل های مجاز استفاده کنند.

وی در پایان اظهار داشت: بسیاری از داروهای لاغری که در مراکز غیرمجاز، باشگاه های ورزشی، آرایشگاه های زنانه و نیز تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی معرفی می شوند حاوی مواد مخدر و ترکیبات آمفتامین هستند که مصرف آن ها سبب اعتیاد وعوارض جانبی متعدد می گردد.